اولین نشست اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال ١۴٠٠

صبح روز دوم خرداد ماه اولین نشست اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر حسین نحوی نژاد ریاست این کمیته و مدیرکل بهزیستی استان و نمایندگان دستگاههای عضو این کمیته در سالن خزائلی بهزیستی گیلان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ضمن ارائه ی گزارش انجام گرفته از سوی نمایندگان دستگاه های عضو در سال گذشته، مطرح شد: این کمیته ٧ جلسه در سال گذشته با صدور ۵٨ مصوبه و اجرایی شدن ۵۵ مورد از مصوبات برگزار نموده است.

در ادامه مدیرکل بهزیستی گیلان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، رشادت های فرزندان این مرز و بوم که با تلاش ها، مجاهدت ها و دلاوری های خود حماسه ی آزادسازی خرمشهر رقم زدند، یادآوری نمود.

دکتر حسین نحوی نژاد موارد انجام گرفته و برنامه های پیش رو را به صورت ذیل تشریح نمود؛ در سال گذشته در ١٠٣ محله در سطح استان با جمعیت بیش از ۵٠٠ هزار نفر طرح CB در جهت توانمندسازی جامعه ی هدف انجام شده است.

وی افزود : به نظر می رسد اقدامات کمّی بیشتر در اولویت قراردارد تا اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی. پیشگیری و فرهنگ سازی عملا هنوز در جامعه جایگاه درستی ندارد. برای فرهنگ سازی در جامعه‌ نیاز به اقدامات جهادی داریم.

دکتر نحوی نژاد بیان داشت : در تلاش خواهیم بود تا برنامه ای راهبردی برای فرهنگ سازی و پیشگیری از سو مصرف مواد در استان تدوین نماییم.

وی افزود : تشخیص، مداخله ی بهنگام و توانمندسازی افراددر هر مرحله از  فرآیند اعتیاد می تواند در قالب برنامه های پیشگیرانه تعریف شود.

در ادامه اظهار داشت : انتظار می رود از ظرفیت علمی دانشگاه ها به صورت ویژه در حوزه ی اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی بهره برده شود و همچنین هر کدام از دستگاه های عضو کمیته ضمن اعلام ظرفیت های دستگاه خود، نسبت به بهبود همکاری های بین دستگاهی اهتمام نمایند.

شایان ذکر است در پایان جلسه از اعضای فعال جلسات در سال گذشته قدردانی شد.

کد خبر 36837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد