یادنامه‌ | به انگیزه‌ی سالروز آزادی خرمشهر

یادنامه‌ای به بلندای شکوه و افتخار ملی

سوم خرداد، یادآور یکی از شگفت‌انگیزترین رویدادهای تاریخ کشورمان و خاورمیانه است. در این روز، عده‌ی کثیری از دلاوران و حماسه‌سازان ایران عزیز، سر از پا نشناخته، وارد وادی حیرت و عظمت شدند و نقش خودشان را بر صحیفه‌ی تاریخ، حک کردند.

افتخار آزاد شدن خرمشهر از چنگال دشمنان دین و ناموس و آزادی، چندان بزرگ و چنان با عظمت می‌نماید که مسؤولان عالی‌رتبه‌ی کشور، این روز را روز مقاومت نام‌گذاردند و خاطره‌ی رشادت‌ها و شجاعت‌های سربازان وطن و شهیدان دین خدا را جاودانه ساختند.

ما به عنوان شهروندان ایران اسلامی، باید بر خویش ببالیم که چنین فرزندانی را در دل خویش پرورده‌ایم و چنان رشادت‌های سرافرازانه‌ای را شاهد بوده‌ایم. این حماسه تا همیشه‌ی تاریخ در دل همه‌ی نسل‌های امروز و آینده، همچون خورشید افتخار خواهد درخشید و نور تابناک خویش را بر سراسر تاریخ افتخارآمیز ایران عزیز، خواهد پاشید.

خرمشهر، یادآور شهیدانی است که با همه‌ی دغدغه‌های زندگی که داشتند، با همه‌ی مهری که به عزیزان‌شان نثار کردند، با همه‌ی عشقی که به خانواده و فرزندان‌شان داشتند، و با همه‌ی دلبستگی به والدین و همسر و بچه‌هایشان، تنها به فرمان قائد اعظم‌شان خمینی نستوه، راه خدا را برگزیدند و از هر چه داشتند و بودند گذشتند و سرفراز و سربلند در پیشگاه حق، جام شیرین شهادت را عاشقانه سرکشیدند.

به این می‌بالیم که فرزندان و مردانی چنین دلیر داریم و افتخار می‌کنیم که غیرت ملی و دینی‌مان، آوازه‌ای به بلندای تاریخ دارد و شجاعت مردان و زنان ایران زمین، تا ابد بر تارک تاریخ ایران و خاورمیانه، خواهد درخشید و همه‌ی فرزندان و آیندگان میهن و حتی همسایگان‌مان، از ایرانیانی که خرمشهر را از اشغال حرامیان نجات دادند و پرچم سه رنگ زیبایمان را بر فراز اروند به اهتزاز درآوردند، به نیکی یاد خواهند کرد.

درود باد بر این شجاعان و بی‌باکان که عشق ولایت در رگ‌هایشان جاری بود و مهر امامت، در دل‌هایشان استوار.

حال که ما مانده‌ایم و فرزندان و نوادگان آن مردان شجاع و غیور، جای دارد که مقدم و وجودشان را گرامی بداریم و به یاد والدین و نیاکان صالح و پاک‌شان، عاشقانه به آنان خدمت کنیم. خدمت به بازماندگان شهدا و جانبازان دفاع مقدس، در مقام تمثیل، همچون خدمت به اولیای الهی است.

دکتر مسعود فیروزی

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 36832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد