آغاز غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان کرمانشاه

غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان کرمانشاه برای تشخیص زودهنگام تنبلی چشم از اول خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه ،مدیر کل بهزیستی استان درگفتگو باخبرنگارصداوسیما گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال با دستگاه‌های غربالگری بینایی انجام می شود.
 
محمدی با بیان اینکه در سال گذشته  ۵۹ هزار و ۴۹۶ کودک ۳ تا ۶ سال توسط غربالگران بینایی معاینه شده اند؛ اظهار داشت: از این تعداد هزار و 55 کودک به اپتومتریست ارجاع داده شده اند.
 
وی افزود: پس از ارجاع به اپتومتریست  ۵۶۷ کودک دارای اختلال بینایی، ۷۰ کودک آمبلیوپ، ۴۹۱ کودک دارای مشکلات عیوب انکساری و ۶ کودک دارای مشکل استرابیسم تشخیص داده شدند.
 
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:چنانچه تنبلی چشم به موقع که همان سن زیر ۶ سال است تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.

محمدی تصریح کرد: به کلیه کودکانی که پس از انجام معاینات مجبور به خرید عینک یا انجام عمل جراحی شده اند کمک هزینه خرید عینک و جراحی پرداخت خواهد شد.
 
وی از خانواده ها خواست برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خود در اسرع وقت به پایگاه‌های فعال بهزیستی استان مراجعه کنند و در این خصوص جهت هماهنگی با شماره تلفن‌های ۰۹۱۸۷۲۸۰۹۹۱،۰۹۲۱۰۷۶۰۲۱۹، ۰۹۲۲۰۵۶۳۵۶۲، ۳۴۲۱۶۲۰۰، ۰۹۹۳۳۷۳۴۵۶۵  تماس حاصل کنند.

کد خبر 36801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد