در رسانه| ۲۰ هزار مددجوی بهزیستی مازندران صاحب شغل شدند

ساری - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی، مراکز غیردولتی، توانمندسازی و مسکن بهزیستی مازندران گفت که طی هشت سال گذشته با پرداخت تسهیلات برای ۱۹ هزار و ۲۳ ۵ مددجوی این نهاد در استان شغل ایجاد شده است.

نورالدین علاءالدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که برای ایجاد این تعداد شغل مبلغ ۲ هزار و ۶۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است.

وی ، میزان تعهد اشتغال بهزیستی مازندران از زمان فعالیت دولت و تدبیر و امید را ۱۵ هزار و ۱۱۱ شغل عنوان کرد و گفت که در این مدت با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی تعهدات ب.ئخ تیک.

علاء الدینی تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال گذشته ر ا هم ۲ هزار و ۷۴۵ مورد عنوان کرد و افزود که با پرداخت ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار، پارسال برای ۲ هزار و ۹۲۱ مددجوی زیرپوشش استان شغل فراهم شد.

وی بیشترین میزان اشتغالزایی برای مددجویان در هشت سال گذشته را مربوط به سال ۹۸ برشمرد و تعداد شغل های ایجاد شده را هم ۲ هزار و ۸۴۷ مورد اعلام کرد.

این مسئول کمترین میزان اشتغال ایجاد شده در این دت را هم مربوط به سال ۹۲ با یکهزار و ۶۵۴ نفر دانست و گفت : بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در بخش‌های کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.

وی رتبه مازندران را در جذب اعتبارات اشتغالزایی و ایجاد شغل برای مددجویان در سطح کشور پنجم اعلام کرد.

معاون توانمندسازی و مسکن بهزیستی مازندران، میزان تعهد امسال این نهاد برای ایجاد اشتغال ویژه مددجویان زیرپوشش را ۲ هزار و ۹۱۰ شغل با یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد .

علاءالدینی با بیان اینکه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی، مشوق‌هایی برای کارفرمایان از جمله پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ی برای به کارگیری هر مددجو در نظر گرفته شده است، افزود: هر کارفرما می‌تواند تا سقف ۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه برای به کارگیری مددجویان استفاده کند.

وی پیش‌بینی کرد که سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای کارفرمایانی که از هر مددجوی بهزیستی استفاده کنند در سال جاری با کارمزد چهار درصد، به ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

معاون بهزیستی مازندران گفت که با بررسی‌هایی که از سه سال گذشته تاکنون صورت گرفت، ۶۰ درصد اشتغال ایجاد شده ویژه مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران پایدار بوده است و این امر علاوه بر بهبود وضع معیشتی خانوارها، کمک شایانی به رونق تولید کرده است.

وی ارائه جواز کسب را شرط لازم برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی عنوان و بر لزوم همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل‌گری و کاهش بوروکراسی اداری با هدف کمک به توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی تاکید کرد.

علاءالدینی، تامین ضامن را یکی از عمده مشکلات فراروی مددجویان زیرپوشش برای دریافت تسیهلات اشتغالزایی اعلام کرد و گفت که مددجویانی که قصد استفاده از اینگونه تسهیلات را دارند، باید ظرف یک ماه نسبت به معرفی ضامن به بانک‌های عامل اقدام کنند.

بهزیستی مازندران ۴۶۰ هزار مددجو را زیر پوشش است که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و بقیه از دیگر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

کد خبر 36795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد