در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار خدمت تخصصی در مراکز مربوط به کودکان کار و خیابان استان ارائه شده است

دکتر فرزاد گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار خدمت تخصصی شامل مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی - درمانی، حقوقی، جلسات تیمی، جلسات آموزشی، پیگیری های تلفنی و خدمات نگهداری در مراکز مربوط به کودکان کار و خیابان استان ارائه شده است. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر گوهردهی با بیان اینکه سلامت فرد، پایه و بنیان سلامت جامعه است، گفت: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی افراد جامعه از شاخص‌های مهم توسعه کشورها محسوب می شود که در این راستا کشورهای مختلف دنیا تدابیری را در جهت سلامت افراد جامعه اندیشیدند که یکی از آن ها توجه به سلامت کودکان است.

وی به کودکان کار اشاره کرد و افزود: در جوامع مختلف کودکان به عنوان نیروی کار ارزان به کارگرفته می شوند که یکی از سیاست های دولت ها جلوگیری از به کارگیری آنان است.

 مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه کودکان کار در معرض آسیب های مختلفی قراردارند، ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان مازندران در راستای ساماندهی، کنترل و کاهش آسیب های ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان اقدامات مؤثری انجام داده است.
دکترگوهردهی به راه اندازی یک مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان خیابانی در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: در راستای ساماندهی و کنترل عوارض ناشی از کار کودکان، ۲ مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در شهرستان های ساری و آمل راه اندازی شده است که این مراکز نیز خدمات روزانه و سرپایی را در قالب خدمات تخصصی روان شناسی، مددکاری، آموزشی، حرفه آموزی و حمایتی به این کودکان و خانواده آنان ارائه می دهند. 

وی افزود: با هدف توانمندسازی کودکان دارای سوء مصرف مواد نیز یک مرکز "امید" در شهرستان ساری راه اندازی شده است که به صورت اختصاصی به این کودکان خدمات تخصصی ارائه می دهد.

 دکتر گوهر دهی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸۷ کودک در مراکز مختلف بهزیستی پذیرش و ساماندهی شدند و خدمات مختلف تخصصی به آنان ارائه شده است، ادامه داد: آمار پذیرش و ساماندهی کودکان خیابانی و کار در سال ۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۹ درصد رشد داشته است که از جمله عوامل دخیل در این مسأله را می توان توسعه و گسترش فعالیت های سازمان در حوزه کودکان کار و خیابان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۱۷ هزارخدمت تخصصی در مراکز مربوط به کودکان کار و خیابان استان ارائه شده است، افزود: این خدمات شامل مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی - درمانی، حقوقی، جلسات تیمی، جلسات آموزشی، پیگیری های تلفنی و خدمات نگهداری می باشد.

دکتر گوهردهی برگزاری جلسات استانی با حضور دستگاه های ذینفع در آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی، شناسایی کودکان فاقد شناسنامه و پیگیری جهت اخذ شناسنامه، برگزاری جشن مهرانه با هدف ارائه حمایت های مادی و معنوی از کودکان در ابتدای سال تحصیلی و با هدف حمایت از تحصیل کودکان، ارائه حمایت های مادی و معنوی به کودکان با هدف پیشگیری از کار و حضور کودکان در خیابان و ارائه برنامه های ویژه با هدف ارائه آموزش های پیشگیری از کووید-۱۹ و توزیع بسته های پیشگیرانه جهت کودکان مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز را از جمله دیگر اقدامات بهزیستی مازندران در حوزه کودکان کار برشمرد.

کد خبر 36794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد