برقراری بیش از هزار و۵۰۰ تماس درماه با خط تلفنی ۱۴۸۰

سوپروایزر خط مشاوره ۱۴۸۰ خراسان شمالی از برقراری بیش از هزار و۵۰۰ تماس درماه با خط تلفنی ۱۴۸۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، دکتر مریم رزمی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از نهادهای متولی رفاه اجتماعی ارائه خدمات مشاوره را یکی از راهبردهای اساسی پیشگیرانه از آسیبهای اجتماعی می شناسد و با چنین دیدگاهی به راه اندازی و توسعه فعالیتهای مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری و تلفنی همت گمارده است.

وی افزود: در راستای این ماموریت سازمانی دفتر مشاوره و خدمات رواشناختی معاونت پیشگیری بهزیستی کشور در سال۱۳۷۱ اولین مرکز مشاوره خود را در تهران دایرنمود و به تبع آن به سایر استان ها نیز ابلاغ گردید تا مراکز مشاوره ای دولتی راه اندازی شود .

 سوپروایزر خراسان شمالی به ارایه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ اشاره کرد و گفت: بهزیستی خراسان شمالی خدمات مشاور تلفنی خود را به طور رسمی از سال ۱۳۸۷ آغاز و در حال  حاضر این مرکز تلفنی با  حضور کارشناسان مجرب روانشناسی خدمات مشاوره ای خود را در سه شیفت کاری در تمام ایام هفته از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ شب ارائه می دهند.

این مسوول بااشاره به اینکه در ماه بیش از هزار و ۵۰۰ تماس با خط ۱۴۸۰ برقرار می شود، تصریح کرد: این مرکز با داشتن خط ایوان قابلیت این را دارد تا در صورت افزایش تماس ها  از ۵ تلفنی که در مرکز نصب است به ۳۰ عدد  افزایش یابد.

دکتر رزمی به اهداف کلی و جزئی مراکز مشاوره تلفنی و حضوری اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیبهای روانشناختی و اجتماعی، کاهش شیوع و بروز اختلالات روانی و پیامدهای منفی ناشی از آن، ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی بصورت حضوری و تلفنی به افراد دچار مشکل، کمک به افراد برای شناخت توانایی های خود، تغییر نگرش و کاهش یا رفع مشکلات فرد، آشنا نمودن مراجعان و تماس گیرندگان با اصول و فرآیند مشاوره و نتایج آن، کمک به افراد برای شناخت مشکل، بررسی و تجزیه و تحلیل آن و تصمیم گیری و رسیدن به راه حل مناسب، ارجاع مراجعین به مراکز تخصصی مربوط از اهداف کلی و جزئی مراکز مشاوره تلفنی و حضوری بشمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: در این مراکز چهار نفر در شیفت صبح و سه نفر در شیفت عصر و همچنین دونفر در شیفت شب پاسخگوی  افرادی هستند که در زمینه‌های خانوادگی، روانی، شغلی، تحصیلی و ... دارای مشکل هستند و این مشاوران و روانشناسان آموزش دیده با استفاده از فنون و مهارت‌های مشاوره تلفنی بدون اینکه اصراری برای شناسایی فرد داشته باشند به فرد خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

کد خبر 36786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد