حضور تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳در مناطق زلزله زده گرمه

رئیس اداره بهزیستی فاروج از حضور تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳در مناطق زلزله زده گرمه خبرداد و گفت: تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان فاروج به همراه مددکار مرکز مثبت زندگی(کد ۱۲۰۹) این شهرستان در روستای قزل حصار شهرستان گرمه حضور بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، مریم وافری از حضور تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳در مناطق زلزله زده گرمه خبرداد و گفت: تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان فاروج به همراه مددکار مرکز مثبت زندگی(کد ۱۲۰۹) این شهرستان در روستای قزل حصار شهرستان گرمه حضور بعمل آوردند.

وی افزود: سازمان بهزیستی یکی از نهادهایی است که نقش بسیار مهمی در قبل و بعد از وقوع حوادث و بلایای طبیعی برعهده دارد

رئیس اداره بهزیستی فاروج گفت: باتوجه به اینکه مردم در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی آرامش و خونسردی خود را از دست می دهند،  نقش نهادهای حمایتی از جمله اورژانس اجتماعی بهزیستی در این زمان بسیار مهم است.

این مسوول تصریح کرد: بهزیستی و اورژانس اجتماعی تاکنون به عنوان بازوی کمکی در کنار سایر ادارات از جمله هلال احمر نقش موثری در کاهش آسیب هموطنان بعد از بلایای طبیعی داشته است. 

وافری خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی ویژگـی مهم ارائه خدمات خود را بر محوریت  تخصص، سرعت و در دسـترس بودن قرار داده است تا از این طریق خدمات اجتماعی به مردم در بهزیستی محدود به زمان و مکان نشود و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیر فعال و جامعه محوری در برنامه ها اجرا شود. 

وی افزود: پس از وقوع زلزله، واکنش‌های هیجانی و روانی را در افراد می توان باز شناخت  که اگر پاسخی درخور نگیرند ضمن لحاظ کردن ویژگی های شخصیتی آسیب دیده، می‌تواند از جهت بالینی مشکل آفرین شود.

این مسوول با بیان اینکه مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی از برنامه های این واحد است گفت:  افسردگی،  اضطراب، خشم، احساس گناه،  بازماندگی، گفتار و رفتار نامتناسب از مواردی هستند که در نخستین دوره بعد از سانحه در روان  افراد می تواند بروز کند  که اگر  کمک رسانی تخصصی جهت مدیریت و پالایش و هضم چنین هیجان‌هایی فراهم نشود،  مسائل ذکر شده به تنهایی و یا در پیوند با یکدیگر می تواند موجب بوجود آمدن اختلال ها و واکنش های روانی شود و  در درازمدت برکیفیت زندگی آنان  موثر باشد.

کد خبر 36726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد