بررسی چالشها و موانع پیش روی مرکز جامعه معلولین

سرپرست بهزیستی هرمزگان در نشست کار گروه بررسی چالشها و موانع پیش روی مرکز جامعه معلولین ضمن ارزیابی فعالیت ها ، و دستورات لازم را جهت رفع مشکلات موجود صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان در این نشست اظهار داشت :اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش دو مولفه اصلی و حائز اهمیت سازمان بهزیستی به شمار می رود که باید بطور جد مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد و شرایطی فراهم شود تا بتوانیم با فراهم نمودن زیرساخت ها از طریق منابع در اختیار و استفاده از سایر ظرفیتها و منابع دغدغه اشتغال مددجویان را برطرف نماییم.

 وی با تاکید بر اینکه مراکز غیردولتی و موسسات خیریه بازوان سازمان بهزیستی هستند اضافه کرد: تعامل درون  بخشی و برون سازمانی  تاثیرات شگرفی بر توسعه و پیشرفت زیرساخت‌ها و ساختار سازمانی دارد.

دکتر ابراهیم حسن نژاد سرپرست اداره کل بهزیستی  هرمزگان  از راه اندازی و آماده سازی نمایشگاهی دائمی از محصولات و صنایع دستی جامعه هدف در مرکز استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت :  مذاکرات و رایزنی‌هایی در خصوص خرید تضمینی محصولات تولیدی صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: باید تلاش و همت خود را به کار بندیم تا با برطرف نمودن موانع اشتغال مسیر را برای ایجاد زندگی آرام و بدون دغدغه برای جامعه هدف تحت پوشش  فراهم سازیم.

 وی اذعان داشت : ایجاد اشتغال و توانمند سازی برای  جامعه هدف تحت حمایت به ویژه افراد دارای معلولیت که از  توانایی ها ی والایی برخوردار هستند به تدریج  فضا را برای رقابت بین مراکز تحت نظارت بیش از پیش مهیا می‌سازد.

 سرپرست بهزیستی هرمزگان در این نشست بر تشکیل کارگروه‌های مشترک در راستای بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت متقابل برای توانمند سازی مددجویان  تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و آمادگی کامل بهزیستی را جهت همکاری با همه مراکز و موسسات  تحت نظارت جهت همکاری  در راستای اهداف بهزیستی اعلام نمود.

 در جریان برگزاری این نشست محمد حسن استاد  به ارائه گزارش مبسوطی  از فعالیت‌ها و خدمات مورد ارائه در مرکز  جامعه معلولین به افراد دارای  معلولیت پرداخت و اظهار کرد :

 آموزش رایگان به معلولین و خانواده‌های آنان بر اساس توافق فی‌مابین فنی حرفه‌ای از سال ۹۵ تاکنون، ارائه خدمات مربوط به برنامه  cbr     توانبخشی  مبتنی بر جامعه در روستا ها و توابع به افراد دارای معلولیت،  اعطای تسهیلات خود اشتغالی به توانخواهان تحت پوشش از جمله  خدمات مورد ارائه  طی این سالها به جامعه هدف بوده که تا کنون نیز ادامه دارد .

 وی ادامه داد : در حال حاضر یکی از مسائل و مشکلات عمده توانخواهان تحت پوشش این مجموعه مساله مسکن معلولین می باشد که عدم توجه به این مهم و وجود قوانین و شرایط سختگیرانه  این افراد را با چالشها و مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است .

کد خبر 36723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد