گناوه |افتتاحیه و شروع طرح آمبلیوپی "پیشگیری از تنیلی چشم"  در شهرستان گناوه

رئیس بهزیستی گناوه گفت: تعداد ۶ هزار و ۹۱۶ کودک ۳ تا ۶ ساله تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و به نقل از گناوه، رئیس بهزیستی این شهرستان گفت :کودکان مشمول این طرح در پایگاههای ثابت و سیار در شهر و روستا توسط دستگاه مخصوص غربالگری بینایی معاینه می شوند و در صورت مشکوک بودن به اپتومتریست ارجاع داده خواهند شد.
وی اظهار داشت: جهت انجام غربالگری کودکان یک پایگاه ثابت در ساختمان قدیم اداره بهزیبستی  پیش بینی شده است و  اکیپ های سیار در سطح شهر و روستاها فعال هستند.
شهابی گفت: با توجه به شیوع کرونا، سنجش براساس پروتکل‌های بهداشتی زیرنظر  اداره بهزیستی  و با استفاده از دستگاه غربالگری بینایی انجام می گیرد.
وی افزود: آیین افتتاحیه این طرح در  پایگاه سلامت اجتماعی آوای مهرگان که طرف قرارداد  بهزیستی در این طرح می باشد، برگزار شد و در همین مکان از چندین کودک معاینه و غربالگری صورت گرفت.
رئیس بهزیستی گناوه بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۱۵۳ نفر تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که از این مجموع ۱۱۰ نفر مشکوک شناخته شدند و جهت درمان به اپتومتریست و چشم پزشک ارجاع داده شدند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این برنامه به خانواده‌های دارای فرزند سه تا شش سال هشدار می‌دهیم که مراقب چشم فرزندان خود باشید چرا که بی‌علامتی شایع ترین علامت بیماری تنبلی چشم است.
شهابی در خاتمه افزود: انتظار داریم تا همچون سال‌های گذشته دستگاه‌های مرتبط، از جمله شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره آموزش و پرورش، بخشداری ها، دهیاری‌ها و رسانه‌ها بهزیستی را در این امر خطیر یاری کنند

کد خبر 36722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد