توانمند سازی دختران آسیب دیده مراکز خانه سلامت

مراکز خانه سلامت «ندای مهر» دختران آسیب‌دیده را توانمند می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه در گفتگوباخبرنگارایرنا گفت، هدف از راه‌اندازی مراکز «ندای مهر لبخند» را توانمندسازی دختران در معرض آسیب اجتماعی عنوان کرد و گفت: مرکز ندای مهر لبخند زیر نظارت بهزیستی کرمانشاه با ظرفیت پذیرش ۸۰ نفر در هر دوره توانسته اقدامات مثبتی در این راستا ارائه کند.

«صفدر مظفری‌راد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرد در معرض آسیب که در مرکز پذیرش می شود ابتدا توسط مددکار مورد ارزیابی فردی، خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرد سپس بازدید از منزل انجام می شود و بعد از آن روانشناس پیشینه مشکل را ارزیابی می کند.

این مسوول ادامه داد: معاینه وضعیت روانی با انجام تست روانشناسی انجام می شود و متناسب با آن طرح، درمان صورت گرفته و صورتجلسه تیم تخصصی تشکیل می شود و براساس نوع مشکل مداخلات تخصصی انجام می شود.

وی در خصوص خدماتی که توسط مرکز به دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده ارائه می شود به خدمات مددکاری، خدمات روانشناسی، خدمات آموزشی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات مشاوره ای و خدمات حقوقی و تیم تخصصی اشاره کرد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه علاوه بر خدمات تخصصی مددکاری و روانشناختی به بخشی از سایر فعالیت های مرکز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹، بسته های بهداشتی جهت پیشگیری از همه گیری کرونا در چند نوبت توزیع و با اداره آموزش و پرورش جهت رایگان کردن هزینه‌های تحصیلی دختران و تهیه گوشی هوشمند برای دختران واجد شرایط به منظور شرکت در کلاس های آموزش مجازی رایزنی شد.

مظفری راد از رایزنی با اداره فنی و حرفه ای به منظور آموزش رایگان خیاطی برای خانواده ها، خرید چرخ خیاطی با هدف توانمندسازی دختران، خرید وسایل پخت نان سنتی به عنوان پاره ای دیگر از خدمات در سال گذشته یاد کرد.

وی با بیان اینکه آموزشهای گروهی به خانواده‌ها نظیر فرزند پروری، بهبود روابط خانوادگی و آشنایی با دوران بلوغ و آموزشهای فردی به دختران در زمینه آموزش های حل مساله، مثبت اندیشی، ارتباط موثر ارائه شده به اجرای برنامه های شاد و سرگرمی با هدف گذراندن اوقات فراغت از قبیل تئاتر، کتابخوانی، مسابقات نقاشی و فرهنگی اشاره کرد.

وی به پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در راستای اجرای فاز توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در چندین مگرحله کمک موردی از محل اعتبارات ابلاغی به افراد واجد شرایط پرداخت شد.

اقدامات اجتماعات محور در خصوص آسیب های اجتماعی در قالب توزیع بروشور بین 

کد خبر 36707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد