شاهرود | رعایت نیاز و حضور معلولین ، سالمندان و ... در طراحی فضای شهری و اماکن عمومی ضروری است

اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۰ با حضور کیارش پورنیا معاون امور عمرانی فرماندار، مسعود جهانسیر مدیر بهزیستی و جمعی از اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ معاون فرماندار مناسب سازی را از الزامات و  قانون قابل اجرا دانسته و گفت:تمامی ما موظف هستیم با درک مناسب از مشکلات زندگی روزمره معلولین، جانبازان و سالمندان بهسازی مبلمان و معابر شهری را در دستور کار جدی قرار داده و به آن به عنوان تحقق عدالت اجتماعی نگریسته تا این عزیران مانند تمامی آحاد جامعه از همه امتیازات بهره مند شوند.

در ادامه معاون مدیرکل و مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود به عنوان دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان ضمن قدردانی از اقداماتی که در راستای مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان صورت گرفته ،تاکید کرد: رعایت نیاز و حضور معلولین ، سالمندان و ... در طراحی فضای شهری و اماکن عمومی ضروری است.

جهانسیر مناسب سازی را راهی به سوی ایجاد فرصت های برابر در جامعه و حفظ حقوق انسانی شهروندان دانسته و ادامه داد: بهزیستی به عنوان یک سازمان مطالبه گر انتطار دارد نه تنها فضای شهری در راستای استفاده معلولین مناسب سازی و بهینه گردد بلکه در درجه بالاتر برای سالمندان،زنان و کودکان نیز مهیا گردد و این مستلزم نگاه قانونی،اخلاقی،عرفی و اجتماعی مسئولین به مقوله مناسب سازی است.

همچنین مسئولین اداره های حاضر در جلسه ، شهرداران و بخش داران گزارشی از عملکرد خود در خصوص مناسب سازی بیان نموده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

در انتهای جلسه ارائه گزارش مبسوط از اقدامات انجام شده شهرداری های تابعه،مشخص نمودن جای پارک ویژه معلولین در شهرهای تابعه شهرستان ، بازدید  هر دو ماه تیم تخصصی از اقدامات شهرداری های تابعه و آماده سازی محتوی آموزشی برای اعضای جلسه مصوب گردید.

کد خبر 36687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد