گزارش سفر | سفر سرپرست بهزیستی و استاندار خراسان رضوی به دو شهرستان غرب استان

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به همراه استاندار به دو شهرستان جوین و جغتای سفر و ضمن بازدید از مراکز تحت نظارت بهزیستی این شهرستان‌ها، مشکلات مددجویان را از نزدیک بررسی و با کارکنان بهزیستی آنها دیدار کرد.

دکتر مسعود فیروزی در سفر به شهرستان جوین به همراه استاندار در مراسم افتتاحیه سردخانه ۵ هزار تنی در کشت و صنعت جوین شرکت کرد و سپس با کارکنان بهزیستی دیدار کرد.

وی پس از این دیدار و شنیدن مشکلات کارکنان بهزیستی، از مرکز توانبخشی روزانه دخترانه زیر ۱۴ سال نیایش بازدید و با مسؤولان این مرکز گفتگو کرد.

این مرکز در حال حاضر ۴۳ نفر مددجوی یارانه‌بگیر دارد و به کار آموزش و توانبخشی آنها مشغول می‌باشد. مسؤولان این مرکز یک ساختمان جدید ساخته‌اند که کارشان را مطابق استاندارهای بهزیستی توسعه دهند و برای تجهیزات ساختمان جدید نیاز به کمک دارند که با مساعدت استاندار و رئیس سازمان بهزیستی، مقرر شد کمک‌های لازم به این مرکز صورت گیرد و در حل مشکلات‌ اداری و مددجویان نیز بهزیستی خراسان رضوی، همکاری لازم را با آن مرکز داشته باشد.

برنامه‌ی بعدی سفر دکتر فیروزی بازدید از  مرکز شبانه‌روزی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر ۱۴ سال مائده‌های آسمانی بود. در این برنامه، دکتر فیروزی نشست صمیمانه‌ای با کودکان داشت و از آنان خواست از فرصتی که برای رشد و پرورش استعدادهای آنها در بهزیستی فراهم شده به نحو احسن استفاده و برای آینده‌ی خودشان برنامه‌ریزی داشته باشند.

مرکز کودکان مائده‌ها توسط یک نیک‌اندیش اداره می‌شود که بدون مشارکت‌های مردمی و صرفا با هزینه‌ی شخصی و با یارانه‌های بهزیستی، هزینه‌های آن را تأمین می‌کند. وی در حال ساخت یک ساختمان جدید در جنب مرکز فعلی می‌باشد که مقرر گردید کمک‌های لازم به او صورت گیرد.

این مرکز ۲۰ کودک زیر ۱۴ سال را نگهداری و تربیت می‌کند که همه‌ی آنها یارانه‌بگیر بهزیستی هستند. مدیر این مرکز یک قنادی هم تأسیس کرده که چند نفر از کودکان بنا به تمایل خودشان، در آنجا مهارت‌آموزی شغلی می‌کنند تا برای زندگی اجتماعی آینده‌شان آماده شوند.

در قسمت بعدی، برنامه‌ی ملاقات عمومی با مددجویان به اتفاق استاندار خراسان رضوی انجام شد که سه نفر از مددجویان در این مراسم، مشکلات‌شان را مطرح کردند و مقرر شد مساعدت‌های لازم به آنها صورت گیرد.

بازدید از مرکز دختران زیر ۱۴ سال مرکز شبانه‌روزی حضرت مهدی(عج) که زیر نظر مؤسسه‌ی خیریه‌ای به همین نام اداره می‌شود، برنامه‌ی بعدی سفر سرپرست بهزیستی خراسان رضوی بود.

در این برنامه، دکتر فیروزی با کودکان و مدیران مرکز گفتگویی صمیمانه داشت و به صحبت‌های آنان گوش فرا داد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در ساعات عصر همان‌روز به شهرستان جغتای رفت و در این شهرستان ابتدا با کارکنان بهزیستی دیدار کرد و در نشستی صمیمانه، به مشکلات مطرح شده توسط آنان گوش فرا داد.

دکتر فیروزی سپس در ملاقات عمومی مددجویان با حضور استاندار شرکت کرد و در خصوص حل مشکلاتی که توسط ۸ مددجوی بهزیستی مطرح گردید، دستور مساعدت صادر کرد.

وی سپس به دیدار کودکان خانه‌ی فرزندان جغتای رفت و در نشستی صمیمی با مدیران و کودکان مرکز از آنان تفقد نمود.

شایان ذکر است در سفر استاندار و سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به این شهرستان‌ها، هدایایی به مددجویان و پرسنل این مراکز اهدا گردید.

کد خبر 36684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد