برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید مهارت های زندگی به کودکان آموزش داده شود

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری ظهور مهربانی ویژه کودکان شبه خانواده بهزیستی مازندران با حضور سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران، رجبی میرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، مسوولان کشوری و استانی و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

به گزارش روابط  عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی در اختتامیه این جشنواره، سازمان بهزیستی را متولی رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر و با صلاحیت دانست و گفت:  در استان مازندران 24 مرکز نگهداری فرزندان از صفر تا ۱۸ سال ایجاد شده که حدود 190 فرزند در این مراکز نگهداری می شوند. 
وی با بیان اینکه مفهوم شبه خانواده یک شبیه سازی نهاد خانواده برای کودکان است، افزود: یکی از رویکردهای ما در استان، کاهش تعداد فرزندان در مراکز شبه خانواده است تا کودکان محیطی مشابه خانواده را تجربه کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه همه تلاش ما واگذاری کودک به خانواده موثر و مناسب می باشد، ادامه داد: در استان مازندران 340 کودک به عنوان امداد بگیر نزد خانواده سببی و نسبی نگهداری می‌شوند.
 دکتر گوهردهی بیان کرد: آموزش های آنلاین کارشناسان دفتر تخصصی دو بار در ماه برگزار می گردد  که هدف از برگزاری آن، توانمندسازی نیروی انسانی در خانه ها و کارشناسان در راستای بهینه نمودن وضعیت فرزندان می باشد .
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای کودکان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای نسل آینده است، گفت: امروزه آسیب های اجتماعی، کودکانه شده است که برای واکسینه کردن جامعه در برابر این آسیب ها باید مهارت های زندگی و حل مسئله به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران به برگزاری این جشنواره اشاره کرد وافزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری ظهور مهربانی با هدف شناسایی استعدادها، توانمندسازی کودکان شبه خانواده و نشاط اجتماعی در بین این فرزندان برگزار شده است.
دکترگوهردهی با بیان اینکه 60 نفر از فرزندان شبه خانواده در این جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: آثار ارسالی به این جشنواره نشان دهنده استعدادهای این کودکان در حوزه های مختلف است.
وی یکی از مهمترین ظرفیت استان مازندران را وجود خیرین است که همواره حامی بهزیستی به ویژه کودکان می باشند.

کد خبر 36659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد