وضعیت مناطق زلزله زده خراسان شمالی پایدار است

مسوول مدیریت بحران بهزیستی استان بابیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستانهای زلزله زده پایدار است، گفت: با هماهنگی هلال احمر اقدامات لازم برای اسکان موقت افرادی که واحدهای مسکونی شان آسیب ۱۰۰ درصدی دیدند و یا حتی افرادی که به دلیل ترس راغب به اسکان در منازل نیستند، انجام پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، حسین خلیل زاده کارشناس مدیریت بحران وپدافند غیرعامل سازمان بهزیستی استان خراسان شمالی اظهار کرد: ساعت ۳:۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر شروع شد و طی ارتباط گیری با مدیران اقدامات لازم جهت آماده باش نیروها صورت گرفت.

وی افزود: ساعت ۷:۳۰ روز دوشنبه ستاد مدیریت بحران بهزیستی جهت تقسیم کار تشکیل و شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین بعنوان شهرستانهای معین مشخص شدند و همچنین تمامی تیم های اورژانس جهت شناسایی خانواده ها و خدمات دهی به آسیب دیدگان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مسوول مدیریت بحران بهزیستی استان بااشاره به حضور تیم های اورژانس در مناطق زلزله زده، تصریح کرد: تیم های اورژانس از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر مشغول فعالیت هستند و تاکنون ۴۵ خانواده تحت پوشش در شهرستان گرمه و ۶۰ خانوار در جاجرم شناسایی شدند.

این مسوول از حضور نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد بحران این سازمان در شهرستان گرمه و جاجرم خبر داد و گفت: بهزیستی استان در ساعات اولیه، ۸ تیم محب را در شهرستان‌های زلزله‌زده مستقر کرده و هم‌اکنون بازدید از منازل مددجویان در دست اقدام است.

خلیل زاده تصریح کرد: اقدامات اولیه روانی و اجتماعی و همچنین کنترل و مهار ترس از وظایف سازمان بهزیستی در مواقع حادثه است و تیم های اورژانس با استفاده از تکنیک های آرام سازی این مهم را انجام و پس از آن هماهنگی بین بخشی با ادارت دیگر صورت می پذیرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستانها پایدار است، گفت: با هماهنگی هلال احمر اقدامات لازم برای اسکان موقت افرادی که واحدهای مسکونی شان آسیب ۱۰۰ درصدی دیدند و یا حتی افرادی که به دلیل ترس راغب به اسکان در منازل نیستند، انجام پذیرفت.

مسوول مدیریت بحران بهزیستی استان ضمن تشکر از مدیرکل بهزیستی استان و همچنین مجموعه هلال احمر که از نخستین لحظات حادثه  در صحنه حاضر بودند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین نیاز افراد آسیب دیده وسایل خنک کننده، آب معدنی و وسایل بهداشتی است که از خیرین محرتم تقاضامندیم که همچون گذشته به آسیب دیدگان زلزله کمک کنند.

کد خبر 36630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد