نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد بحران این سازمان، در شهرستان گرمه و جاجرم 

محمدرضا کاظم زاده نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد بحران این سازمان، به منظور بررسی وضعیت مددجویان در مناطق زلزله زده شهرستان گرمه و جاجرم بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، محمدرضا کاظم زاده نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از حضور به موقع و همکاری تیم اورژانس در مناطق زلزله زده از استقرار تیم محب و اورژانس اجتماعی در ساعات اولیه حادثه خبر داد و گفت: بازدید خانه به خانه مددجویان در روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم در جریان است.

وی بابیان اینکه وظیفه سازمان بهزیستی در نخستین گام کنترل و مهار استرس است، افزود: تیم اورژانس مستقر در مناطق آسیب دیده از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر مشغول خدمات رسانی به مددجویان شهرستان های گرمه و جاجرم هستند.

نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور بااشاره به اینکه ۱۲۱ واحد در شهرستان های گرمه و جاجرم کاملا تخریب شدند، گفت: براثر زلزله ۵.۵ ریشتری در برخی شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان ۱۲۱ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد.

این مسوول بابیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی در دو شهرستان گرمه و جاجرم  ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند، تصریح کرد: برای مرتفع شدن این مشکل و اسکان زلزله زدگانی که خانه هایشان تخریب شد و حتی کسانی که به هر دلیلی امکان سکونت در واحدهای مسکونی خودشان را نداشتند، با کمک هلال احمر چادرهایی برای اسکان در اختیارشان قرار گرفت و مشکلی برای اسکان دهی موقت این خسارت دیدگان نیز وجود ندارد.

وی در خصوص شرایط پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانوارهای زلزله‌زده تحت پوشش، گفت: پس از شناسایی افراد واجد شرایط و ارایه گزارش تکمیلی به ریاست سازمان در کمتر از ۷۲ ساعت مبالغ کمک معیشتی به حساب مددجویان واریز می گردد.

کاظم زاده خاطر نشان کرد: علاوه بر کمک هزینه ای که دولت برای خانواده های آسیب دیده برای جبران خسارات و آسیب منازلشان در نظر خواهد گرفت، سازمان بهزیستی هم برای خانواده‌های مددجوی خود، در صورت تایید کارشناسان مبلغ 20 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای تعمیرات یا نوسازی منازل آسیب‌دیده بصورت مرحله ای به شرکت طرف قرارداد بابنیاد مسکن پرداخت خواهد کرد.

کد خبر 36628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد