نیکوکاری و خدمت به افراد کم توان، مبنا و تاکید دینی دارد/ از بارزترین ویژگی های اجتماعی وقف،‌طقاتی و انحصاری نبودن آن است

حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز( چهارشنبه، 29 اردیبهشت) در دیدار با دکتر نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: همه ما مدیون وقف هستیم و دینداری را از مسجد آغاز کردیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه از بارزترین ویژگیهای اجتماعی وقف، طبقاتی و انحصاری نبودن آن است، اظهار داشت: سنت وقف همواره و برای همه ی اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه ی خاص نبوده و نیست.
وی اعلام کرد: راهکار جدید سازمان اوقاف برای مشارکت همگانی در سنت حسنه وقف، اجرای طرح وقف مشارکتی است که در آن افراد با هر توان مالی با یک نیت مشترک، یک وقف انجام می دهند.
علیزاده خاطرنشان ساخت: پدیده وقف دارای حیطه گسترده‌ای از فعالیت و اقدام است، تا جایی که اگر به درستی هدایت شود، به بسیاری از نیازها پاسخ می‌دهد و هیچگاه جامعه انسانی با کمبودهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی روبرو نخواهد شد.
وی به زمینه های مشترک همکاری بین اداره اوقاف و امور خیریه و بهزیستی اشاره کرد و گفت: جامعه هدف مشترک داریم و هماهنگی بیشتر بین این نهاد به خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر کمک می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: نیکوکاری و خدمت به افراد کم توان، مبنا و تاکید دینی دارد.
وی افزود: بهزیستی و کمیته امداد برای اجرای نیات واقفان، جامعه هدف احصا شده و مطمئن تری دارند.
علیزاده با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع موقوفات در سازمان اوقاف، کمک به نیازمندان را هدفمند و منظم کرد، گفت: در توزیع بسته های معیشتی جامعه هدف از قبل مشخص شده داریم.
وی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است اجرای نیات واقفان، هدفمند باشد و کنیم و آمادگی کامل برای همکاری با بهزیستی داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در خصوص زمینه های فعالیت مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی (افق) در بقاع متبرکه، گفت: با تبلیغات موثر تلاش می کنیم جهت گیری وقف های جدید به نیازهای روز که متناسب با نیازمندی های سازمان بهزیستی باشد، هدایت شود.
حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: از بازارچه های خیریه در جوار برخی بقاع متبرکه می توان برای اشتغالزایی جامعه هدف سازمان بهزیستی استفاده کرد.
دکتر حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این دیدار بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با بهزیستی برای خدمات رسانی مطلوب تر تاکید کرد و گفت: توانمند سازی مددجویان، اشتغال و مسکن مددجویان از اولویت های کاری سازمان بهزیستی است.
وی به تشکیل شورای مشارکت های مردمی در کشور و گیلان اشاره کرد و گفت: با سیاست گذاری هایی که در این شورا انجام می شود می‌توان از ظرفیت نیات واقفان برای ارائه خدمات به مددجویان از جمله ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و تامین جهیزیه بهره برد.
مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد: تشکیل شورای مشارکت های مردمی فصل مشترکی بین اوقاف و بهزیستی در امور خیریه خواهد بود.
وی افزود: ظرفیت نیکوکاران بررسی شود و سیاست گذاری برای تجمیع ظرفیت نیکوکاران در خدمت به جامعه هدف صورت بگیرد.
دکتر حسین نحوی نژاد با بیان اینکه مشارکت خیرین باید از حالت سنتی خارج شود، گفت: در شیوه جدید باید حیطه های خیرخواهی مشخص شده تا افراد از لذت خیرخواهی بهره ببرند.
مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: بهزیستی گیلان در ایام کرونا از ۵ هزار فرد کم توان نگهداری کرد و آمادگی دارد علاوه بر زمینه های مختلف همکاری در بقاع متبرکه جلسات مشاوره و آموزش مهارت های زندگی دایر کند.

منبع : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان

کد خبر 36623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد