واگذاری موفقیت آمیز ۸۰ هزار پرونده‌ی فعال بهزیستی به ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی

در نخستین نشست مشورتی اصلاح شیوه‌نامه‌ی نظارتی مراکز مثبت زندگی عنوان شد: پایش ۶۹ هزار پرونده واگذار شده به بخش غیر دولتی در استان به اتمام رسید.

به گفته‌ی مسؤول اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی خراسان رضوی، کمیته های نظارتی مراکز مثبت زندگی در تمام استان‌های کشور در این زمینه تشکیل شده و جلسه‌ی امروز بین رؤسای این کمیته‌ها و ستاد نظارتی سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید.

منوچهر عدالت‌جو گفت: بر اساس دستور العمل صادره از سازمان بهزیستی، کمیته‌های نظارتی در استان‌ها از معاونت‌های تخصصی و بخش‌های تصمیم‌گیر در سازمان تشکیل می‌شود و کار نظارت بر مراکز مثبت زندگی را بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه، کار نظارت بر این مؤسسات باید به صورت نظام‌یافته، یک‌پارچه و قانونمند انجام شود، شیوه‌نامه‌ی نظارتی واحد در سازمان بهزیستی کشور که پیش از این تدوین یافته در دست اصلاح است.

عدالت‌جو تأکید کرد: با توجه به گذشت شش ماه از آغاز به کار مراکز مثبت، از مرحله استقرار و ثبات گذشته و نقاط ضعف و قوت و چالشهای اولیه در فعالیت این مراکز مشخص گردیده و اکنون با در نظر گرفتن این موارد، نظرات کمیته‌های نظارتی استان ها جمع‌بندی می‌شود تا شیوه‌نامه‌ی نظارتی نهایی تدوین و به استان‌ها ابلاغ گردد.

وی یادآور شد: مراکز مثبت زندگی در مهرماه گذشته در همه‌ی استان‌ها و از جمله خراسان رضوی، در مراسمی با حضور ریاست جمهوری، وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی، کار خود را آغاز کردند.

این مسؤول گفت: در خراسان رضوی ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان‌های مختلف استان تشکیل شده و تمام ۸۰ هزار پرونده‌ی بهزیستی‌های استان به این مراکز انتقال یافته است.

به گفته‌ی عدالت‌جو، پایش ۶۹ هزار از این پرونده‌ها از طریق شناسایی آدرس، بازدید از منزل، مصاحبه و گزارش مددکاری، به انجام رسیده و تا پایان خردادماه، تمام پرونده‌ها کار شناسایی و پایش‌شان به اتمام می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: با پایان یافتن این مرحله، کار ارائه‌ی خدمات پیشگیرانه‌ی ۲۲ گانه‌ای که توسط سازمان بهزیستی به این مراکز واگذار گردیده، آغاز می‌گردد.

عدالت‌جو تصریح کرد: اگر پرونده‌ها به این مراکز واگذار نمی‌گردید، مشخص نبود بهزیستی با تعداد نیروی محدود مددکاری، چگونه می‌توانست تمام این پرونده‌ها را پایش کند که این امر نشان دهنده‌ی تصمیم درست و به موقع مدیران بهزیستی کشور در تشکیل و تأسیس این مراکز بود که البته در تأسی از تکلیف قانونی انجام شد..

وی افزود: خوشبختانه، مراکز مثبت زندگی، این پایش را با موفقیت به انجام رساندند و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که مددجویان نیز از خدمات این مراکز رضایت دارند.

وی اظهار امیدواری کرد که در نشست آینده‌ی رؤسای کمیته‌ی نظارت استانی مراکز مثبت زندگی در هفته‌ی آینده، شیوه‌نامه‌ی نظارتی، نهایی شود و فعالیت‌های اساسی مراکز آغاز گردد.

وی خاطر نشان کرد: مراکز مثبت زندگی، یک بهزیستی کوچک شده هستند که با محوریت خانواده و محله فعالیت می‌کنند و فصل نوینی در خدمات بهزیستی خواهند گشود.

کد خبر 36622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد