طی هفته جاری بیش از ۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه روزی معلولان استان و پرسنل این مراکز واکسن کرونا تزریق شد

به گفته ی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در هفته ی جاری بیش از ۷۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت مقیم مراکز شبانه روزی و سالمندان مقیم مراکز شبانه روزی سالمندان واکسن کرونا دریافت تمودند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی علی عرب نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جهت پیشگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ تزریق واکسن را برای تعداد ۱۷۴ نفر از سالمندان مقیم در مراکز شبانه روزی و  پرسنل مراکز مذکور  در مدت شیوع کرونا به همت کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی انجام شده است.
وی افزود: در خراسان جنوبی ۳۴۳ معلول ذهنی بیش از ۱۸ سال، ۱۳۹ معلول اعصاب و روان و ۱۴ معلول جسمی حرکتی در مراکز شبانه روزی معلولان نگهداری می‌شوند.
عرب نژاد بیان کرد؛ ۱۷۶ نفر از سالمندان و پرسنل که در هفت مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند، بهمراه پرسنل این مراکز واکسن مقابله با ویروس کرونا دریافت کردند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبیادامه داد: طی این هفته، واکسن مقابله با ویروس کرونا به افراد دارای معلولیت مقیم مراکز شبانه روزی معلولان استان تزریق می‌شود.
عرب نژاد با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از توانخواهان و پرسنل حاضر در این مراکز واکسن چینی سینوفارم را دریافت می‌کنند،  
وی با بیان اینکه سعی ما براین است که افرادی که واجد شرایط هستند واکسن مقابله با کرونا دریافت کنند، اظهار کرد: واکسن تزریقی به سالمندان تحت پوشش از نوع واکسن روسی اسپوتنیک بوده و طی ۲ نوبت در اسفندماه ۹۹ و فروردین جاری به سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان  تزریق شده است.
عرب نژاد با بیان اینکه به طور کلی تمام معلولان به تدریج واکسن تزریق خواهند کرد،
وی یادآور شد: اثربخشی واکسیناسیون سالمندان مطلوب گزارش شده، شاهد عوارض جدی نبوده‌ایم و میزان ابتلا را کاهش پیدا پیدا است.

کد خبر 36621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد