بیش از ۳۱ هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۳۱ هزار و ۴۵۳ کودک در استان غربال شدند که از این تعداد ۲ هزار کودک به سطح دو غربالگری ارجاع داده شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، علی عرب نژاد در بازدید از مراکز غربالگری اظهار داشت: علیرغم شیوع بیماری کرونا با پیگیری‌ها و برنامه ریزی و نظارت هرچه بیشتر در سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۵۳ کودک در استان غربال شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۶ کودک به سطح دو غربالگری و هزار و چهار کودک دارای اختلال بینایی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برنامه غربالگری بینایی به صورت مستمر در پایگاه‌های دائمی تا پایان سال اجرا می‌شود و برای کودکان ارجاعی و شناسایی شده اقداماتی نظیر معرفی به بیمارستان خاتم الانبیا مشهد انجام می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر استان خراسان جنوبی دارای ۱۳ دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه می‌باشد. همچنین تعداد ۴۴ پایگاه دائمی و ۶۸۰ پایگاه غیر دائمی در استان در حال ارائه خدمت به همشهریان عزیز می‌باشند. همچنین در حال حاضر ۴۵ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۵ مسئول پیگیری، ۲۴ اپتومتریست و ۲ چشم پزشک دراستان در برنامه همکاری دارند.

عرب نژاد عنوان کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال در طول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی و در زمان سراسری، برنامه درپایگاه‌های غیر دائمی در شهرستان‌ها انجام می‌شود که در سال ۹۹ تعداد ۳۰۶ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.

کد خبر 36620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد