شهریار| برگزاری اولین جلسه کارگروه دفترمراقبتی و توانبخشی غرب استان

اولین جلسه کارگروه دفترمراقبتی وتوانبخشی غرب استان تهران باحضور مسئولین توانبخشی شهرستانهای شهریار، قدس، ملارد، رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان واقع در شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور کارشناسان توانبخشی بهزیستی استان تهران و مسئولین توانبخشی شهرستانهای غرب استان تهران به منظور جهت رفع چالش ها و مشکلات موجود دراین حوزه با حفظ و رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.
موضوعاتی چون  آموزش تخصصی دستورالعمل های مرتبط یا تاکید بر نکات کلیدی، نظارت و ارزشیابی دوره ای مراکز تحت نظارت، چگونگی انجام مصاحبه های تخصصی، بررسی چگونگی توسعه مراکز شبانه روزی کوچک، خانه ها، ویزیت در منزل ومراقب در منزل، پایش و بروزرسانی مستمری ها، حق پرستاری ضایعه نخاعی، حق پرستاری خانواده محور، طرح مشکلات و چالشهای موجود با هدف بررسی راهکار و همکاری و تعامل گروهی اعضا در کارگروه به منظور تسهیل در اجرای فعالیت های دفتر از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس اداره بهزیستی شهریار در حاشیه این جلسه کارگروهی گفت: چنان که می دانیم بهزیستی جزو سازمان هایی است که علاوه بر توجه به ارتقای سطح مادی زندگی اقشار تحت پوشش، کیفیت زندگی جامعه هدف را حائز اهمیت دانسته و در برنامه های خود این مهم را لحاظ می نماید.
داود فهیم راد افزود: دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی یکی از دفاتر معاونت امور توانبخشی سازمان بوده و در حال حاضر با دارا بودن سه گروه امور توانبخشی و مراقبتی بیماران روانی مزمن، امور توانبخشی و مراقبتی سالمندان و امور توانبخشی و مراقبتی افراد دارای معلولیت هوشی رشدی (ذهنی) و جسمی حرکتی در راستای سیاست های راهبردی سازمان  فعالیت می نماید.

فهیم راد درپایان گفت: این مراکز در راستای ارتقای کیفیت زندگی گروه هدف دارای معلولیت، تحکیم بنیان خانواده با خانواده محور بودن نگهداری معلولین جسمی حرکتی، سالمندان و معلولین ضایعه نخاعی در منزل به اقشار تحت پوشش ارائه خدمات می نمایند.

کد خبر 36603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد