افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف ماد مخدر مبتنی بر تداوم درمان 

در آئینی مرکز جامع درمان و بازتوانی طلوع سبز ایثار با حضور معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران و مسئولان محلی در شهرستان ورامین مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این مراسم، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در خصوص فعالیت این مرکز گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، مددکاری، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت.

محسن فتاپور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را کسب می کنند، افزود: آموزش های ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز تا یکسال خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبودیافتگان به هریک از این افراد پانصد میلیون ریال تسهیلات و یا در صورتیکه فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت می شود.  

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را به عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدم بازگشت معتادان به مصرف مواد را دارند، مهم دانست و اظهار داشت: طی بررسی مطالعات و اقدامات ۲۰ سال اخیر در بهزیستی کشور این مساله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی و پیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می شد که درصد موفقیت آن بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

وی در پایان اذعان داشت: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی آنها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه معاون اجتماعی انتظامی ویژه شرق استان تهران  ضمن قدردانی نسبت به افتتاح این مرکز، بیان داشت: معاونت اجتماعی انتظامی کما فی سابق همکاری صمیمانه با دستگاه بهزیستی را خواهیم داشت.  

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین هم در این آئین، افتتاح این مرکز را راهی برای رهایی معتادین از بند اعتیاد و بازتوانی آنان و باز گشت به جامعه و خانواده دانست و افزود: تمام اهتمام و تلاش بهزیستی، بازگرداندن افراد گرفتار در دام اعتیاد به جامعه است.

کد خبر 36589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد