اعلام همکاری بهزیستی البرز با ندامتگاه قزلحصار

صبح روز سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه ، جلسه مشترک با حضور مدیرکل بهزیستی استان البرز، مدیر ندامتگاه قزلحصار در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی و بهبود خدمت رسانی به جامعه هدف در دفتر مدیرکل بهزیستی استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، در آغاز جلسه دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن خیرمقدم به دکتر اشکان کمالی مدیرکل ندامتگاه قزلحصار و همراهان وی ، در خصوص همکاری مشترک این دو ارگان گفت: سازمان زندان ها و سازمان بهزیستی دارای ماموریت های مشترکی هستند که با هدف حمایت از خانواده های آسیب دیده و همچنین کاهش جرم در جامعه می توانند همکاری های موثری با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود : از آنجا که حیطه ی کار بهزیستی و ندامتگاه ها به یکدیگر مرتبط هست ، هر دو سازمان معضلات و مشکلات اجتماعی را با دید مددکاری بررسی میکنند و هدف مشترکی که همان ارتقاء و بهبود زندگی شهروندان جامعه است دنبال میکنند ، بنابرین در خصوص همکاری های فی مابین و خدمات بهزیستی به زندانیان در عرصه آموزش و تعلیم، بهزیستی البرز آمادگی دارد در ارائه آموزش های تخصصی به مربیان ندامتگاه که نیاز به آموزش دارند هماهنگی لازم را انجام دهد.

دکتر حیدری در ارتباط با طرح موضوع انجام بازدید از ندامتگاه قزلحصار به منظور پیگیری امور جامعه هدف بهزیستی که ساکن در ندامتگاه هستند افزود: به منظور ارائه خدمت رسانی هماهنگی های لازم از جانب بهزیستی صورت خواهد گرفت و مطلوب است آماری از جمعیت موجود جامعه هدف خود در زندان داشته باشیم و خدمات ویژه ای برای ایشان در نظر بگیریم و وضعیت آنها را در جامعه ی کوچکتری مانند ندامتگاه رصد کنیم.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه افزود : گاهاً مشکلات و چالشهای اجتماعی موجود منجر به واکنش های مخاطره آمیز و دردسرساز می شود و به همین منظور بهزیستی با اعتقاد به این که مدیریت زندان ها امر بسیار دشواری است، در کنار مسئولین ندامتگاه خواهد بود و جهت هرگونه همکاری اعلام آمادگی می نماید.

دکتر حیدری افزود: همچنین با توجه ماموریت های مشترک این دو نهاد در حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی ، افزایش این تعاملات می تواند موجب ارتقاء سلامت اجتماعی جامعه شود.

مدیرکل بهزیستی گفت : در حال حاضر به علت فقر اقتصادی و تحریم های ظالمانه شاهد تحمیل بی سابقه ترین فشارهای اقتصادی به مردم عزیز کشورمان هستیم که این موضوع افزایش بزهکاری ، تعداد مجرمین، مراجعه به زندانها و دادگاه ها را به دنبال داشته است.

وی ابراز داشت: در مورد جامعه هدف بهزیستی نیز این سیر صعودی مراجعه ، مشاهده می شود به طوری که علی رغم این که طی دو سه سال اخیر پذیرش به صورت صد درصدی بود و بهزیستی به محض مراجعه روزانه مددجویان اقدام به تشکیل پرونده میکرد در حال حاضر این افزایش روز افزون موجب شده تعداد متقاضیان دریافت خدمات بهزیستی به بیش از ۱۰ هزار نفر پشت نوبت برسد ، اما با این حال بهزیستی با تمام قوا آماده خدمت رسانی در راستای کاهش مشکلات و آلام کلیه آحاد جامعه است.

کد خبر 36573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد