۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

در گفتگوی مهندس عبدالرحیم عبدالکریمی با خبرگزاری راه آرمان مطرح شد:

فعالیت چند وجهی روابط عمومی ها در جامعه

مجموعه ای که مهمترین، خطیر ترین، موثرترین و پرنفوذترین بخش یک سازمان است بدون یک ریال بودجه، باید فعالیت اثر بخشی را داشته باشد.
فعالیت چند وجهی روابط عمومی ها در جامعه

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عبدالرحیم عبدالکریمی مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان است که از سال ۷۵ به صورت حرفه ای روزنامه نگاری را در نشریه بیداری(قدیمی ترین نشریه در حال انتشار ایران) شروع کرد و از آن سال ها تا کنون در جاهای مختلف به عنوان مدیر روابط عمومی فعالیت کرده است که به عنوان نمونه می توان به عضو هیات مدیره و مسئول روابط عمومی خانه مطبوعات، عضو هیات مدیره و مدیر روابط عمومی خانه تشکل های غیر دولتی استان، مسئول روابط عمومی تعاونی مطبوعات جنوبشرق و… اشاره داشت.

عبدالکریمی از سال ۸۷ و به دعوت مدیرکل وقت بهزیستی استان کرمان به عنوان مدیر روابط عمومی بهزیستی در این مجموعه مشغول به کار شد که در آن مقطع تا اوایل سال ۸۹ که تغییرات مدیریتی در بهزیستی به وجود آمد مشغول به خدمت در روابط عمومی بودم و از آن پس در بخش های دیگر بهزیستی مشغول به کار بوده است و در مهر ماه سال گذشته با تدبیر مدیر کل سازمان به عنوان مدیر روابط عمومی بهزیستی انتخاب شده که هم اکنون در حال فعالیت در این عرصه است.
عبدالرحیم عبدالکریمی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اهم فعالیت های نیروها و مدیران روابط عمومی گفت: روابط عمومی یک مجموعه پویا فعال و چابک است که همگام با پیشرفت تکنولوژی، به سمت جلو گام بر می دارد؛ به طور مثال نحوه عملکرد، رفتار و فعالیت خود بنده در سال ۸۸ به عنوان روابط عمومی بهزیستی با امروز که ۱۲ سال از آن روز ها می گذرد، کاملا متفاوت است و به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اینکه ما باید به روابط عمومی در جهان امروز به عنوان یک مجموعه هماهنگ کننده و در زمان ساده تر معاون هماهنگی نگاه کنیم، عنوان کرد: روابط عمومی در جهان امروز یعنی روابط عمومی ایجاد پیوند، پیوند میان مردم و مسئولین، پیوند اطلاعات با ارتباطات، پیوند واژه ها و احساسات، روابط عمومی در جامعه امروز یک فعالیت چند وجهی است.
عدم تخصیص ردیف بودجه برای روابط عمومی ها
وی در خصوص مشکلاتی که مدیران روابط عمومی متحمل می شوند، اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به اینکه اهمیت روابط عمومی برای دولت ها و دولتمردان به اثبات رسیده، اما هنوز ردیف بودجه و اعتباری خاص برای این اداره و یا دفتر دیده نشده و مجموعه ای که مهمترین، خطیر ترین، موثرترین و پرنفوذترین بخش یک سازمان است بدون یک ریال بودجه، باید فعالیت اثر بخشی را داشته باشد.

عبدالکریمی ادامه داد: عدم تعریف روابط عمومی در چارت سازمانی اکثر نهادها و ادارات دولتی است که نبود جایگاه مشکلات بسیار مضاعف تری را به فعالان این عرصه تحمیل کرده است و همچنین نبود نیروی متخصص و کارآمد در اکثر ادارات از دیگر مسائل و مشکلات پیش روی مدیران روابط عمومی است.
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: تمام این موارد باعث شده تا بار اصلی مجموعه روابط عمومی بر دوش مدیر روابط عمومی باشد و اکثریت مدیران روابط عمومی با روزی ۱۸ ساعت کار سخت و طاقت فرسا و پر استرس مواجه هستند و این مسئله در حالی است که اکثر مدیران میانی و پایه،  قدر این زحمات و تلاش ها را نمی دانند.
وی در خصوص نقش آفرینی مدیران سازمان ها و نهادهای مختلف جهت تسهیل امور روابط عمومی گفت: کار خبرنگاران با کار ما بسیار شبیه است  و من در هر دو عرصه به صورت حرفه ای کار کرده ام؛ اینکه تلاش کنید، استرس متحمل شوید و طعنه و اذیت ببنید تا بتوانید یک خبر و گزارش واقعی را به اطلاع مردم برسانید و در آخر هم کسی قدر شما را نداند، همه و همه به این دلیل است که جامعه هنوز جایگاه و منزلت تو را نمی داند.
یک مدیر موفق برای ارتقا کار خود چه اقداماتی برای روابط عمومی خود باید انجام دهد؟
عبدالکریمی افزود: در روابط عمومی نیز ماجرا به همین صورت است؛ مطمئن باشید اگر مدیری موفق است و مجموعه تحت مدیریت او، مجموعه اثرگذار در حیطه خود است،۷۰ درصد این مسئله به دلیل وجود یک روابط عمومی خوب، چالاک، باسواد و مجهز به علم روز است.
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان بیان کرد: مدیر موفق به روابط عمومی خود آزادی عمل، اختیارات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری می دهد؛ او را امین و مشاور ارشد خود می داند به حرف های مدیر روابط عمومی خود اهمیت میدهد و در ازای آن از او کار اثرگذار و به روز می خواهد و مطمئن باشید که اگر این تعامل دوطرفه در مجموعه ای اتفاق بیافتد، آن مجموعه به عنوان یکی از موفق ترین نهاد ها و سازمان های استان و کشور مطرح است.
وی ادامه داد: جالب است بدانید که در همین استان اداراتی هستند که با همین شیوه کم و بیش کار می کنند و بر عکس اداراتی هم هستند که تاکنون یا مدیر روابط عمومی ندارند و یا بیکارترین و بی اثر ترین کارمند مجموعه شان را در روابط عمومی گمارده اند.
عبدالکریمی در پاسخ به این سوال که چه خاطره تلخ و شیرینی از عرصه فعالیت خود دارید، گفت: دنیای روابط عمومی به دلیل گستره فعالیت ها و اتفاقاتی که پیرامون آن می افتد، سرشار از خاطره های خوب، بد، تلخ و شیرین است و برای همین است که روابط عمومی را هنر هشتم نام گذاری کرده اند.
خاطره ای از هنر هشتم
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان افزود: هرگاه که یک خبر،کلیپ، فیلم و…. که تولید می کنیم و بعد تأثیر مثبت آن را در جامعه می بینیم برایمان شیرین و هرگاه که مجبور به ثبت و ضبط حادثه ای دردناک می شویم برایمان تلخ و زجرآور است، آن هم در مجموعه بهزیستی که دائم با الام، دردها و مشکلات مردم سر و کار داریم.
وی اظهار کرد: در یکی از مراسمات مهم که با حضور وزیر وقت در کرمان برگزار می شد مشغول عکاسی و فیلمبرداری بودم، آن روز تیم روابط عمومی کشور هم به دلیل مشغله از من خواستند تا فیلم مراسم را تهیه و به محض اتمام جلسه برایشان ارسال کنم، همه چیز به خوبی پیش می رفت و با نظم و برنامه ای که با همکاران چیده بودیم خیالمان از بابت همه چیز راحت بود؛ اما بعد از پایان مراسم وقتی به چک کردن دوربین فیلمبرداری پرداختیم با کمال تعجب و تاسف دیدیم که حتی یک ثانیه از مراسم ثبت و ضبط نشده است.
عبدالکریمی ابراز کرد: درحالی که چندین بار دوربین توسط خودم و همکاران چک شده بود و آن روز آنچنان فشار و استرس به بنده و همکاران وارد آمد که نظیر نداشت، آنهم در برابر پایتخت نشینانی که برخی خودشان را برتر از شهرستانی ها می دانند.
مدیر روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد: در پایان از شما و همه همکاران خوبتان تشکر نموده و روز جهانی ارتباطات و هفته ملی روابط عمومی را به همه فعالان این عرصه تبریک عرض می کنم و امیدوارم که روزی روابط عمومی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

کد خبر 36556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد