آغاز واکسیناسیون مراکز اقامتی جسمی، ذهنی و بیماران روانی مزمن بهزیستی خراسان رضوی

واکسیناسیون مددجویان و کارکنان مراکز اقامتی اولویت دوم تا چهارم شامل مراکز توانبخشی معلولین جسمی، ذهنی و بیماران روانی مزمن در بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد.

به گفته‌ی جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ، ۴۱ مرکز شبانه‌روزی معلولین ذهنی با ۲ هزار و ۵۵۰ مددجو در استان مشغول خدمت‌رسانی به این قشر هستند.

محمد عارف آرام گفت: ۴ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی معلولین جسمی حرکتی با ۵۹۱ مددجو و ۱۰ مرکز بیماران روانی مزمن با یک‌هزار و ۱۲۸ مددجو در استان مستقر هستند که جزو اولویت‌های دوم تا چهارم واکسیناسیون کرونا می‌باشند.

وی بیان کرد: از مجموع ۴ هزار و ۲۶۹ مددجو در کل مراکز اقامتی معلولین جسمی، ذهنی و بیمار روانی، ۳۴۴ نفر به خاطر سالمند بودن، همزمان با مددجویان مراکز سالمندان در همان فاز اول، واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: از ۳ هزار و ۹۲۵ نفر باقیمانده در این مراکز فقط ۳ هزار و ۸۶ نفر واکسن دریافت می‌کنند زیرا یا شرایط دریافت واکسن را نداشته‌اند و یا خود و خانواده‌شان از تزریق واکسن به مددجو راضی نبوده‌ و انصراف داده‌اند.

آرام گفت: همچنین ۴۵۲ نفر پرسنل این مراکز نیز به همراه مددجویان، واکسینه خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی به طور کامل تأمین گردیده گفت: هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و دانشگاه های علوم پزشکی، تمام واکسن مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه مراکز اقامتی سالمندان، واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد فوتی یا حال وخیم بعد از تزریق واکسن یا سایر عوارض در میان دریافت‌کنندگان واکسن در مجموعه‌ی مراکز اقامتی دیده نشده است.

آرام با بیان اینکه به طور معمول، افرادی در این مراکز فوت می‌کنند گفت: به تشخیص پزشکی قانونی، هیچ‌کدام از موارد فوت، به دلیل ابتلا به کرونا پیش یا پس از تزریق واکسن نبوده است.

آرام در زمینه‌ی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در خارج از مراکز اقامتی گفت: هنوز پیگیر هستیم ولی نتیجه‌ای برای دریافت واکسن جهت واکسیناسیون ۱۰۵ هزار مددجوی مقیم منزل حاصل نشده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان رضوی ۱۱۸ هزار مددجو در منازل داریم که با در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها برای واجد شرایط بودن یا نبودن، به حدود ۱۰۵هزار دوز واکسن نیازمند هستیم تا آنها را بر علیه کرونا واکسینه کنیم.

کد خبر 36551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد