اهدای ۱۰۰۰ بسته غذایی از سوی ستاد اجرایی فرامین امام به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

ستاد اجرایی فرامین امام در خراسان رضوی ۱۰۰۰ بسته غذایی را به مددجویان بهزیستی اهدا کرد.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، ارزش ریالی این بسته‌ها در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

حمیده محدث گفت: این بسته‌ها تحویل بهزیستی گردیده و بر اساس برنامه‌ریزی بهزیستی در مشهد و چند شهرستان بین مددجویان توزیع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰۰ بسته‌ی غذایی به مشهد اختصاص یافته و مابقی در شهرستان‌های استان به تناسب موقعیت و تشخیص نیازمندی مددجویان توزیع خواهد شد.

محدث با بیان اینکه مشارکت امسال مردم، خیرین، مؤسسات غیر دولتی و نهادهای حاکمیتی در معیشت مددجویان بهزیستی، نرخ بالاتری نسبت به سال‌های گذشته دارد گفت: در ماه مبارک امسال حدود ۳۵ هزار بسته غذایی در سطح استان از سوی خیرین تأمین و به بهزیستی اهدا شده و بین مددجویان توزیع گردیده است.

وی بیان داشت: امیدواریم با توجه به وضعیت اقتصادی مددجویان، خیرین و توانمندان اقتصادی، نگاه ویژه‌تری به مددجویان ما داشته باشند و کمک‌های بیشتری را برای این عزیزان اختصاص دهند.

به گفته‌ی محدث، یکی از تفاوت‌های مشارکت‌های امسال با سال‌های گذشته این بوده که مراکز مثبت زندگی که به تازگی تشکیل شده‌اند در اولین اقدام عملیاتی و میدانی‌شان، هزاران بسته‌ی غذایی را از خیرین محلات جمع‌آوری نموده و به مددجویان نیازمند اهدا کرده‌اند.

وی اظهار داشت: آمار دقیق این بسته‌های غذایی در پایان شش ماه اول جمع‌بندی و اعلام می‌شود.

شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار مددجو در خراسان رضوی از خدمات مستقیم بهزیستی بهره‌مند هستند که از این میان ۵۰ درصدشان در دهک‌های پایین اقتصادی و نیازمند کمک‌های خیرین هستند.

مستمری‌های مددجویان در سال جاری از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و یکصد هزار تومان بسته به بعد خانوار، متفاوت است.

کد خبر 36549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد