در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری

جمعی از روابط عمومی‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های استان قزوین از ماندگارترین اتفاقات در دوران فعالیت خود سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده تا فرصتی برای تبیین نقش و جایگاه تلاشگران و فعالان این عرصه باشد.


روابط عمومی در هر سازمان و نهادی همچون آینه انعکاس دهنده عملکرد مدیریت مجموعه و کارکنانش در حوزه‌های مختلف بوده و تلاش‌های صورت گرفته را به اطلاع مخاطبان و رسانه‌ها می‌رساند که این امر در دنیای امروز با پیشرفت چشمگیر سرعت انتقال اطلاعات از اهمیت مضاعفی برخوردار است.


در عصر نوین ارتباطات، وظایف روابط عمومی‌ها نیز متفاوت و سنگین‌تر و به‌نوعی تحت‌تأثیر فضای رسانه‌ای قرار گرفته و نیازمند ارتباط سنجیده همراه با هنر خلاقیت و تولید محتوای هدفمند و به روز است؛ بی‌شک یکی از ارکان موفقیت سازمان‌ها به عملکرد روابط عمومی‌ آن‌ وابسته است و این موضوع نشانگر اهمیت جایگاه روابط‌عمومی‌ها و تخصصی‌بودن حرفه آنان است.


در این میان اما روابط عمومی‌ها بنا بر وظایف خود با انواع مسائل و اخبار مواجه هستند و ما بر آن شدیم تا به بهانه روز روابط عمومی گفت‌وگویی با فعالان این حوزه در سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان داشته و از آنان در مورد مهمترین و تاثیرگذارترین خبری جویا شیم که در طول مدت فعالیت خود مخابره کرده‌اند.


شیوع کرونا، دغدغه‌مندی و تلاش برای اطلاع‌رسانی


سیدحسین بی‌نیاز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: در اوایل شیوع گسترده کرونا با شکل‌گیری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین و ابلاغ مسئولیت اطلاع رسانی ستاد به بنده با توجه به دلهره و هراسی که از این ویروس در جامعه ایجاد شده بود و عدم حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در جلسات، مصوبات و اخبار ۱۷ جلسه اول ستاد را شخصا تنظیم کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دادم و خاطرم هست بعد از جلسات چندین ساعت درگیر این امر بودم.

در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین تصریح کرد: بهترین اثرگذاری را در اجابت دعوت ستاد از مردم فهیم استان برای در خانه ماندن در سیزده نوروز ۹۹ شاهد بودم که رسانه‌های استان و فعالان فرهنگی تاثیر به سزایی در فرهنگ‌سازی داشتند.


نور امیدی که با آغاز واکسیناسیون علیه کرونا دل‌های مردم را روشن کرد


محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عنوان کرد: مهمترین خبری که در طول هفت سال فعالیت در روابط عمومی کار کردیم آغاز واکسیناسیون علیه بزرگ‌ترین پاندمی قرن یعنی کووید ۱۹ بود.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: آغاز واکسیناسیون خبری بود که مردم ما یک سال منتظر شنیدن آن بودند و با این خبر نور امید در دل‌های مردم روشن شد.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


حذف بخاری‌های نفتی خطرآفرین برای محافظت از دانش‌آموزان


نجم‌الدین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: تاثیرگذارترین خبر در مدت فعالیتم برچیده شدن بخاری‌های نفتی خطرآفرین از مدارس استان قزوین بود.


وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ جان دانش‌آموزان و جلوگیری از حوادث ناگوار و غیرمترقبه نظیر حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه روستای شین آباد پیرانشهر که منجر به آسیب دیدگی‌های جبران ناپذیر دانش‌آموزان شده و عوارض روحی و اجتماعی جدی گریبانگیر حادثه دیدگان و خانواده‌های آنها شد، حذف بخاری‌های خطرآفرین و غیراستاندارد از سال ۹۲ به طور جدی در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفت.

در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


مسئول روابط عمومی اداره‌کل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: هم اکنون هیچ مدرسه‌ای در استان قزوین دارای بخاری نفتی خطرآفرین و غیراستاندارد نیست و ۸۰۰ کلاس درس دارای بخاری گازی هستند که امیدواریم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده سیستم گرمایشی این مدارس هم استاندارد شوند.


وی عنوان کرد: این در حالی است که ۹۰ درصد مدارس استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد است یعنی با بخاری هرموتیک، پکیج و رادیاتور یا حرارت مرکزی کار می‌کنند.


حضور سریع بهزیستی قزوین در موضوع کودک‌آزاری


محمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: فعالیت در روابط عمومی به دلیل همکاری همه جانبه با بخش‌های تخصصی سازمان دارای فراز و نشیب‌های مختلف و اخبار گوناگونی است.


مسئول روابط عمومی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اما یکی از اخباری که بازتاب فوق العاده‌ای داشت مربوط به حضور سریع و به موقع بهزیستی استان قزوین در موضوع کودک آزاری بود که از طریق فضای مجازی منتشر شد.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


وی افزود: بهزیستی قزوین در کمتر از ۱۲ ساعت پیگیری مستمر توانست کودک سندرم داون را از دست فرد خاطی رها و به مراکز بهزیستی تحویل دهد.


نظری تصریح کرد: در تمام این چند ساعت پیگیری مستمر، اطلاع رسانی، پاسخگویی به تماس مکرر مردمی و نهایتا شناسایی فرد خاطی و در کنار تمام ناراحتی از شرایط طفل آزار دیده اما وقتی شرایط کودک مناسب شد موجی از خوشحالی در بین پرسنل به وجود آمد.


معلمان حماسه‌ای ماندگار در دوران کرونا برجای گذاشت

روح الله مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بیان کرد: برای کارشناس روابط عمومی و ارتباطات تهیه خبر خوب و ماندگار در حوزه آموزش و پرورش شاید آرزو و بزرگترین دستاورد باشد.


رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: به تصویر کشیدن شغل معلم در یک دستگاه انسان ساز کار بسیار خطیر و مسئولیت سنگینی است؛ زیرا در گوشه و کنار این استان زنان و مردانی زندگی می‌کنند که در کسوت معلمی دغدغه‌ای به جز رفاه و آرامش دانش‌آموزان ندارند، به همین دلیل انعکاس و انتشار جلوه‌های عشق و ایثار معلمان شب و روز نمی‌شناسد.


وی افزود: گاهی نیاز است به دورترین روستاهای بخش طارم سفلی در سیردان، گاهی در اتان و خشکچال الموت، کبریت میان البرز، کیاده آبیک، اردلان آوج، جهان آباد بوئین زهرا، آق بلاغ تاکستان، اورکن کرد شهرستان قزوین و تمامی مناطق آموزش و پرورش سری زد و حتما معلمی را سراغ خواهی گرفت که در این ایام تمام حقوق و پس انداز خود را داده تا دانش‌آموزش رنجی از بابت نبود تجهیزات آموزشی هوشمند نبرد.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


چراغ آموزش مجازی با ایثار معلمان در دورترین نقاط روشن شد


مومنی تصریح کرد: در آغازین روزهای شیوع کرونا بیش از ۲۳هزار دانش‌آموز استان تمام ارتباط معنادار خود را با کلاس‌های آموزش مجازی و معلم خود از دست دادند، تا اینکه با همت معلمان که غیبت دانش‌آموزان در کلاس شبکه آموزش دانش آموزان "شاد" خواب و خوراک را از آنها گرفته بود اقدامات خوبی انجام شد.


وی ادامه داد: مشاهده لبخند رضایت دانش‌آموزان باعث شد لحظه به لحظه این اخبار را با تمامی وسواس دنبال کنم‌ که قرار است در این روز، چراغ مهربانی به دست کدام معلم عاشق روشن شود.


این مقام مسئول گفت: در مدت از معلمی نوشتم که هزینه مراسم ختم عزیزترین فرد زندگی خود را داد تا لبخند رضایت بر لبان دانش‌آموزان بنشیند و می‌توان گفت معلمان حماسه‌ای ماندگار در دوران کرونا برجای گذاشتند.


وی در پایان تاکید کرد: بهترین و شیرین‌ترین خبر در سال گذشته تهیه تجهیزات آموزش مجازی توسط معلمان برای دانش‌آموزان کم برخوردار بود که چراغ آموزش مجازی با ایثار معلمان در دورترین و محروم‌ترین نقاط روشن شد و امید به آموزش در دل تمامی نوجوانان این دیار مینودری جوانه زد.


ملاقات با چشمه‌های مهربانی که بی‌مزد و بی‌منت واسطه فیض شدند


فریدون مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ تصریح کرد: زندگی ماشینی، جنگ‌ها، غرور و نخوت آدم‌ها و تلاششان برای پیشرفت و دستیابی به سود مال به هر قیمتی، حتی له کردن بقیه باعث می‌شود که گاهی ذات خوب انسان‌ها را فراموش کنیم؛ اما حتی در اوج این ناامیدی‌ها گاه و بیگاه صحنه‌هایی می‌بینیم که به ما یادآوری می‌کند هنوز چشمه مهربانی و انسان دوستی در ما خشک نشده است.


مسئول روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: در طول سال‌ها فعالیتم خبرهای مختلفی حاکی از فعالیت‌های کمیته امداد در جهت گره‌گشایی از مددجویان تحت حمایت و توانمندسازی آنان اطلاع‌رسانی کردم اما ملاقات با یکی از چشمه‌های مهربانی آن هم در شلوغی و دود و دم تهران پرهیاهو برایم حال و هوای خاصی داشت.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


وی بیان کرد: حاج آقای ابراهیمی از خیران نیک اندیش روزگار هستند که اتاق کارش پر از اسنادِ املاک بهشتی بود و با خیِّر بزرگواری هم‌کلام شدم که سال‌های سال است بی مزد و بی منت واسطه فیض شده و دعای خیر یتیمان را بدرقه راه خود و هم مَسلکانش کرده است.


مهدویان عنوان کرد: حمایت مستقیم از ۴۰۰ یتیم و واسطه حمایت از ۱۲ هزار یتیم دیگر از شهرهای مختلف کشور، پلکان ملاقات با خدا را برای این خبر بزرگوار هموار کرده بود و این تاثیرگذارترین خبریست که در خاطرات دوران فعالیتم حک شده زیرا نشان از حضور انسان‌هایی دارد که همچنان رضای خدا را بر هرچیز ارج دانسته و در مسیر کمک به خلق‌الله تلاش می‌کنند.


صدور شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی و مشکلاتی که رفع شد


سیدعلی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به یکی از مهمترین اخبار در دوران فعالیتش گفت: به نظرم مهمترین خبر در حوزه کاری ثبت احوال که اهمیت داشت و به سرانجام رسید صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی بود.

در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


مدیر روابط عمومی ثبت احوال استان قزوین عنوان کرد: با این اقدام مشکل تعداد زیادی از مادران ایرانی و فرزندان آنها رفع شد و مثل هر شهروند ایرانی آنها از حقوق و مزایای اجتماعی برخوردار شدند و می‌توانند به امور تحصیلی و اشتغال خود بپردازنند.


دامپزشکان، تلاشگران گمنام در عرصه بهداشت و درمان


محمد فرحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ بیان کرد: به عنوان روابط عمومی همواره بر این نکته متمرکز بودم که اخبار منتشر شده از مجموعه دامپزشکی علاوه بر اطلاع رسانی تا حد امکان آموزش نکات بهداشتی را هم در خود نهفته داشته باشد ضمن اینکه موجب نگرانی بیهوده در جامعه نشود.


وی افزود: مهمترین اخباری که شاید جامعه هدف آن عموم مردم جامعه بود، مباحث مرتبط با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود که یک بیماری زئونوز (مشترک بین انسان و پرندگان) است.


مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: همکارانم در اداره دامپزشکی در مقاطعی به صورت شبانه‌روزی در حال معدوم‌سازی مرغ‌های مرغداری‌های آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری بودند و در مجموعه دامپزشکی، ارتباط مستقیم با ویروسی داشتیم که سوابق انتقال به انسان و تلفات انسانی در برخی کشورها گزارش شده بود.


وی اضافه کرذ: دقیقا شرایطی مثل کادر درمان در زمان شیوع کرونا را داشتیم که وقتی به خانه مراجعت می‌کردیم از افراد خانه فاصله می‌گرفتیم تا موجب انتقال احتمالی بیماری به اعضای خانواده نشویم.

در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری

دقت و هوشمندی در اطلاع‌رسانی برای حفظ آرامش در جامعه


فرحی یادآور شد: از طرفی نگرانی از مصرف مرغ و تخم مرغ آلوده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جامعه مشهود بود لذا اطلاع رسانی در این خصوص بسیار حائز اهمیت و حساس بود چرا که اگر خیال مردم را با اخبار مثبت آسوده می‌کردیم، امکان داشت با عدم رعایت اصول بهداشتی شاهد شیوع بیماری باشیم و اگر در هشدارها زیاده روی می‌شد، می‌توانست تبعات اقتصادی و به خطر افتادن امنیت غذایی جامعه ناشی از عدم مصرف کامل مرغ و تخم مرغ را به همراه داشته باشد.


این مقام مسئول بیان کرد: لذا در مقاطعی که با این بحران مواجه بودیم همواره سعی می‌شد ضمن اطلاع رسانی اخبار مربوطه، آموزش‌هایی به صورت نامحسوس در دل خبر درج شود که آحاد جامعه با رعایت آنها، سلامتی‌شان به مخاطره نیفتد.


وی تصریح کرد: در همین راستا هیچ گاه اخبار سختی‌های کار همکاران دامپزشکی در معدوم‌سازی مرغ‌های آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که پرسنل دامپزشکی به صورت شبانه در سخت‌ترین شرایط کاری در مواجهه مستقیم با ویروس بودند، منعکس نشد، چرا که دانستن آن برای مردم عادی دردی را از آنها دوا نمی‌کرد و فقط بر نگرانی هایشان افزوده می‌شد.


ارتقای کیفی آب آشامیدنی روستای شهیدآباد، مطالبه‌ مردمی که محقق شد


سید محمد حسین ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: یکی از مهمترین اخبار در طول فعالیتم خبر مربوط به افتتاح اولین طرح ارتقای کیفی آب آشامیدنی روستایی کشور با روش اکسیداسیون - انعقاد - ته نشینی بود که در روستای شهید آباد آوج اجرا شد و خدمت بزرگی به مردم شهید پرور آن منطقه بود.


مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: پروژه ارتقای کیفی آب آشامیدنی روستای یاد شده یکی از مطالبات دیرین مردم این منطقه بود که خوشبختانه یک سال پس از کلنگ زنی به بهره برداری رسید.


وی بیان کرد: برای این پروژه سه و نیم کیلومتر نیز شبکه و خط انتقال اجرا شده و هم اکنون یک هزار و ۴۲۰ نفر از اهالی روستای شهید آباد از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.


ابوترابی یادآور شد: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که بالاتر از میانگین‌های کشوری است و امیدواریم که روند این خدمات ادامه یابد.


احداث اولین مرکز همودیالیز موقوفه‌ای کشور در قزوین


علی محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: خبر تجهیز و افتتاح اولین مرکز همودیالیز وقفی کشور در استان قزوین و شهر الوند از محل درآمد موقوفات مرحوم حاج محمدحسین خزانه(ره) از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بوده است که به صورت ویدئو کنفرانس در سفر ریاست محترم جمهور در سال ۹۵ و حتی زودتر از موعد اعلام شده اتمام و به بهره‌برداری رسید.


وی افزود: اولین مرکز همودیالیز موقوفه‌ای کشور در زمینی به مساحت ۶۴۰ مترمربع و در بنایی ۱۲۰۰ مترمربع و در چهار طبقه جنب درمانگاه موقوفه حاج محمدحسین خزانه احداث شد که جهت ساخت و تجهیز این مرکز، ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ساخت این مرکز با دارا بودن ۳۰ تخت و با اشتغال زایی مستقیم برای ۳۰ نفر، با توجه به افزایش بیماران کلیوی و لزوم خدمات‌دهی مناسب به این بیماران امری ضروری در ارائه‌ خدمت به بیماران کلیوی است.


لبخند رضایت کودکان با افتتاح مراکز فرهنگی‌وهنری کانون در مناطق کمتر برخوردار


زهره یزدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: اخبار زیادی در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین وجود داشته که بنا بر سطح برخورداری جامعه هدف و نوع رویداد خیلی اهمیت داشته است.


وی افزود: به طور مثال افتتاح مراکز فرهنگی و هنری کانون در مناطق کمتر برخوردار استان قزوین واقعا با توجه به اعتبار و اثرگذاری کانون، اخبار مهم و ارزشمندی محسوب می‌شوند، تماشای کودکان و نوجوانانی که با آغاز به کار این مراکز مشتاقانه عضو کانون می‌شوند و به کتاب و چندین فعالیت سودمند فرهنگی، هنری و ادبی دسترسی پیدا می‌کنند ارزش و اهمیت این اخبار را صدچندان می‌کند.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: همچنین کسب رتبه‌های اعضای کانون استان در مسابقات بین‌المللی و سراسری هم بابت افتخار و امیدبخشی که ایجاد می‌کنند، از اخبار خوب کانون محسوب می‌شوند.


اتمام بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده


عباس سرلک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بهترین خبری که در دوره فعالیتم به رسانه‌ها و افکار عمومی ارسال شده موضوع اختتامیه بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده بوده است.


وی افزود: در این راستا بنیاد مسکن استان قزوین در مناطق سانحه دیده از سیل یا زلزله حضور پیدا کرده و با اقدامات انجام شده بازسازی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده و مردم به روال عادی زندگی خود برگشته‌ و دارای سرپناه شدند.
در رسانه | روایت مدیران روابط عمومی‌های قزوین از ماندگارترین رویدادهای دوران کاری


مسئول دفتر روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: اساسا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف تامین مسکن برای محرومان تاسیس شد و یکی از بهترین اخباری که در حوزه کاری ما منتشر شده مرتبط با کسب توفیق اتمام تعهدات سازمانی ما در این مناطق بوده است.


وی در پایان عنوان کرد: بنیاد مسکن استان قزوین در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و لرستان حاضر بوده و خدمات زیادی را در احداث و بازسازی هزاران واحد مسکونی شهری و روستایی ارائه کرده است.


مشارکت بالای مردم استان در امر اهدای خون


گراناز حسن نایبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: مدت کوتاهی از دوران فعالیتم در حوزه روابط عمومی انتقال خون قزوین می‌گذرد و به نظرم همه اخبار و اقدامات سازمان انتقال خون حائز اهمیت است.


وی افزود: اما از بهترین اخباری که در بازه زمانی اخیر کار کردیم مشارکت بالای مردم استان در امر اهدای خون به ویژه در شب‌های احیای ماه رمضان و ایام نوروز بود.


مسئول روابط عمومی انتقال خون استان قزوین بیان کرد: سفر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در دومین شب از شب‌های احیای ماه رمضان به قزوین خبر مهم دیگری بود که انتشار یافت که با حضور سرزده به مرکز انتقال خون قزوین از پرسنل و اهداکنندگان خون استان تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر 36524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد