بیش از   ۲۲۰ میلیون  تومان زکات فطره زنجانی ها به دست جامعه هدف بهزیستی رسید

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از جمع آوری بیش از ۲۲۰ میلیون تومان زکات فطره از۵۹ صندوق ثابت، ۳۴ صندوق سیار و حدود ۱۰ موسسه خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند در روز عید فطر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت :  همزمان با پویش ایران همدل در ماه ضیافت الهی بیش از  یک میلیارد  تومان به صورت نقدی و۲هزار و ۱۰۰بسته های معیشتی توسط موسسات خیریه و مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی جمع آوری و در بین  خانواده‌های دارای معلول، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان بهزیستی توزیع شده است .

وی با اشاره به وجود هیئت نظارت بر جمع آوری و توزیع مبالغ جمع آوری شده در زکات فطره ،گفت :خوشبختانه سالانه مبالغ زکات فطره و نذورات جمع آوری شده با الویت نیازافراد و شرایط مددجویان در اسرع وقت توزیع و واریز به حساب جامعه هدف می شود .

این مقام مسئول با تقدیر از خیرین خاطرنشان کرد :خیرین شهرستان   زنجان   توانستند با اهدا    بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بیشترین حمایت را از مددجویان بهزیستی داشته باشند و این در حالی است که در برگزاری پویش پازل همدلی جهت یاری دانش آموزان نیازمند ، خیرین ادب دوست شهرستان  زنجان  قدمی بزرگ در حمایت از کودکان و ادامه تحصیل تحت پوششن بهزیستی برداشتند .

وی با اشاره به برگزاری پویش همدلی در ماه مبارک رمضان افزود : در این پویش، خیرین با تهیه تعداد بیش از ۲هزار و ۱۰۰ بسته ی معیشتی و نزدیک به یک هزار بسته بهداشتی میان جامعه هدف بهزیستی  در این نیت خیر سهیم شدند و کمکهای غیر نقدی از طریق موسسات خیریه، مراکز مثبت زندگی ، مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی با بهره مندی از مشارکت ارزشمند خیرین در میان جامعه هدف توزیع شد.

محمدی گفت : کمکهای جمع آوری شده باحفظ شأن و کرامت انسانی در سریع ترین زمان  جهت برطرف نمودن مشکلات معیشتی ، درمان ، ازدواج  ، اشتغال و... افراد تحت پوشش  توزیع خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است گفت: در حال حاضر ۲۵۰ فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال   بصورت  ماهیانه در خانواده نگهداری می شوند و بیش از۶۳۲ کودک نیز در طرح حامی توسط۵۲۰ خیرتحت حمایت قرار گرفتند .

مدیر کل بهزیستی با تاکید بر این‌که در طرح حامی، اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند، افزود: به عنوان مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش بربیاید. در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکتهای مردمی ، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ی ارمغان بهزیستی ثبت می شود ، یاد آور شد : موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز داشته‌اند و تمامی پویش های همدلی با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می شود و امیدواریم مردم نیز اعتماد کرده و همکاری خوبی در این جهت داشته‌ باشند.

کد خبر 36473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد