شهر تهران| دور دوم واکسیناسیون در مراکز سالمندان پایتخت در حال انجام است

مدیر بهزیستی شهر تهران اعلام کرد: دور دوم واکسیناسیون کرونا در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان از هفته گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید سعید آرام اظهار داشت: دور دوم واکسیناسیون از هفته گذشته تا کنون در پنج مرکز انجام شده است.

وی ادامه داد: در کل ۲۹ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در حال حاضر ۹۷۸ سالمند هستند که دور دوم واکسیناسیون در این مراکز در حال انجام است.  

این مقام مسئول افزود: این واکسیناسیون همچنان با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی ادامه دارد.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به اینکه تزریق واکسن در مراکز نگهداری سالمندان تهران نظارت می شود گفت: سربازرس گروه رفاه بهزیستی کشور، بازرس کل امور کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون بازرس کل امور کار، تعاون و رفاه اجتماعی تا کنون از واکسیناسیون سالمندان در مراکز نگهداری شبانه روزی بازدید کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از سالمندانی به دلیل نارضایت خانواده های آنها واکسینه نشدند.

آرام با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی در مراکز نگهداری شبانه روزی همچنان به قوت خود باقی است گفت: محدودیت‌های ملاقات با مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی وجود دارد این کار در راستای حفظ سلامتی مددجویان انجام می شود.

وی گفت: تنها ملاقات های ضروری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت می گیرد ضمن اینکه ملاقات های تصویری در فضای مجازی توسط کارکنان مراکز نگهداری برای خانواده ها و مددجویان فراهم شده است.

گفتنی است؛ واکسیناسیون کرونا در ایران از روز ۲۱ بهمن سال گذشته با تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» روسی به کادر درمان شاغل در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها آغاز شد. از هفتم اسفندماه سال گذشته نیز فاز دوم واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور آغاز شد که در این فاز علاوه بر کادر سلامت در بخش‌های آی سی یو و گروه‌های پرخطر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر شروع شده است.

کد خبر 36470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد