شهر تهران| هزار و ۷۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در تهران در سال ۹۹

مدیربهزیستی شهر تهران گفت: در سال ۹۹ به ۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار وام اشتغال به مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایلنا، سید سعید آرام، با اشاره به اقدامات بهزیستی شهر تهران در راستای تحکیم خانواده گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار و ۹۶۲ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی شهر تهران هستند. همچنین کل پرونده‌های زنان سرپرست خانوار ۳۵۴۴ پرونده است که از این تعداد ۱۴۷۸ نفر قابل بازتوان (زیر ۶۰ سال) و ۲۰۶۶ غیر قابل بازتوان (بالای ۶۰ سال) است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ پرونده در پشت نوبت و در حال بررسی هستند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۷ خانوار دارای دو قلو، ۱۱۴ خانوار دارای سه قلو و یک خانوار دارای چهار قلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به میزان مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در شهر تهران تصریح کرد: مبلغ مستمری ویژه زنان سرپرست خانوار برای هر یک نفره ۱۷۵۰۰۰ تومان، دو نفره ۲۷۰۰۰۰، سه نفره  ۳۵۰۰۰۰، چهار  نفره ۴۵۰۰۰۰ تومان و پنج نفره  ۵۵۰۰۰۰ تومان است.

به گفته آرام خدماتی از جمله مستمری ماهانه، وام مسکن، کمک هزینه موردی و معاش، کمک هزینه درمان، وام اشتغال، سبد ارزاق، کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ۱۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در سال ۹۹ اشتغال ایجاد شده و همچنین به ۴۳ نفر وام اشتغال به مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مراکز شبه خانواده اشاره کرد و گفت: ۳۰ مرکز شبه خانواده در شهر تهران فعال هستند که از این تعداد ۴ مرکز دولتی و ۲۶ مرکز غیر دولتی هستند همچنین در مجموع در این مراکز ۵۵۲ فرزند از فرزندان تحت پوشش سازمان نگهداری می شود.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به آمار فرزندخواندگی تصریح کرد: آمار متقاضیان فرزندخواندگی در سال ۹۹ تعداد ۱۷۰۰ خانواده بوده و همچنین ۱۰۷ کودک در سال ۹۹ فرزندخوانده شده‌اند.

کد خبر 36464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد