تربیت مشاوران فرزند پذیری در کشور/ برگزاری دوره های آموزشی با هدف ارائه خدمات تخصصی در  فرایند فرزندخواندگی در بهزیستی

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از آموزش مشاوران فرزند پذیری در تمامی استان های کشور به منظور توانمند سازی علمی و تخصصی و ارائه خدمات حرفه ای در حوزه فرزند پذیری،خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛سعید بابایی با اعلام این خبر گفت: در مشاوره فرزندپذیری بر روی انتخاب بهترین سرپرست برای کودک تحت سرپرستی سازمان بهزیستی تاکید داریم و پرداختن به این موضوع  در کنار سایر اقدامات در فرآیند فرزندپذیری می تواند شرایط زندگی بهتری را برای کودک فراهم سازد.

وی با اشاره به مقولات متعدد حوزه فرزند خواندگی همچون شیوه، ماهیت و حکم پذیرش کودک از نظر قانونی گفت: دراین حوزه پرسش های زیادی مطرح است که مشاوران فرزند خواندگی با هدف پاسخگویی و راهنمایی در این زمینه،تربیت می شوند.

بابایی، ارتقا و بازآموزی دانش و مهارت روانشناسان و مشاوران در حوزه فرزندپذیری، افزایش آگاهی گروه هدف با خدمات ارائه شده سازمان و فرآیند انجام کار،آشنایی تخصصی روانشناسان و مشاوران با سه مرحله فرآیندمشاوره( قبل، حین و بعد از فرزندپذیری)، ارتقای سطح دانش متخصصین حوزه فرزندپذیری با باید و نبایدهای ارتباط بالینی در ارزیابی متقاضیان،کمک به مشاوران و روانشناسان جهت ارزیابی دقیق تر از زوج های متقاضی فرزند و آگاهی دادن  به آنان در چالش های پذیرش،پیشگیری و کاهش شکست در فرزندپذیری را از  اهداف این دوره های آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره های آموزشی در سال های قبل،گفت:هر چند در سال های قبل نیز دوره های آموزشی برگزار می شد ولی از سال ۱۳۹۸ آموزش های منسجم منطقه ای در ۹ استان کشور و با شرکت ۱۷۵ نفر از مشاوران  از سراسر کشور برگزار شده است.همچنین در حال حاضر در حدود ۲۰۰ روانشناس در سطح کشور در حال گذراندن دوره های تکمیلی و ارائه این خدمت هستند.

آشنایی با عوامل موثر در تربیت فرزند و فرزندخوانده،انگیزه های کارآمد و ناکارآمد،انتظارات واقع بینانه و غیرواقع بینانه متقاضیان فرزندپذیری نسبت به فرزندخوانده،آگاهی متقاضیان نسبت به مشکلات احتمالی اجتماعی، روانی، ظاهری، استعدادی و... فرزندخوانده ها،آشنایی با ویژگی های ژنتیکی و سرشتی نامعلوم فرزندخوانده ها و شیوه های مدیریت آنها،دلبستگی،سوگ وهیجانات منفی ناشی از ناباروری ،چالش‌های بعد از فرزند پذیری، آشنایی با کد های اخلاقی در مشاوره فرزند پذیری و ... از سر فصل های این دروس هستند.

کد خبر 36455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =