شهرتهران| خانواده رکن بنیادین جوامع بشری است

مدیر بهزیستی شهر تهران که در گرامیداشت روز جهانی تحکیم خانواده سخن می گفت، با بیان اینکه خانواده، کوچک ترین واحد اجتماعی است، اظهار داشت: در عین حال، بزرگ ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می آید، به گونه ای که می تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش های انسانی در میان اعضای آن باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید سعید آرام در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری و توجهات صورت پذیرفته به این نهاد خاطرنشان کرد: توجه به این نهاد مقدس، در شمار وظایف پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است. در همین راستا، رسول گرامی اسلام (ص) تشکیل خانواده را به منزله حفظ نیمی از ایمان بیان می کند.

آرام در ادامه افزود: اهمیّت پرداختن به موضوع تحکیم خانواده، ریشه در اهمیّت نهاد خانواده دارد.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران نهاد مقدّس خانواده را رکن بنیادین اجتماع بشری دانست و بیان داشت: خانواده محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا آنجا که سعادت و شقاوت امّت‌ها، مرهون رشادت و ضلالت خانواده می‌باشد.

وی اوّلین شـرط داشـتن جـامعه‌ای سـالم و پـویا را  سـلامت و پـایداری خانـواده برشمرد و اذعان داشت: همه دستاوردهای علمی و هنری بشر در سایة خانواده‌های سالم و امن پدید آمده است.

آرام افزود: در همین راستا  بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور صیانت از حقوق افراد، تحکیم خانواده و امنیت اجتماع با حفظ ارزش ها و کرامات والای انسانی، مجموعه خدماتی را ارائه می دهد.

این مدیر در ادامه به نقش بهزیستی در تحکیم خانواده هم پرداخت و تصریح کرد: این سازمان مدنی، نقش مهم و بی بدیلی در تحکیم بنیاد خانواده دارد و در واقع بهزیستی بستر ساز امنیت خانواده و جامعه می باشد.
در حقیقت پیامد های اجتماعی خدمات بهزیستی بطور مستقیم با امنیت و سلامت اجتماع مرتبط است.

وی افزود: امنیت اجتماعی حافظ سیستم اجتماعی است به گونه‌ای که اجتماع، خانواده و فرد در مقابل تهدیدها و ناهنجاری‌های اقتصادی ـ اجتماعی یا شخصی ایمن بوده و از سلامت زندگی خود اطمینان داشته باشد.

 مدیر بهزیستی شهرستان تهران در پایان با اشاره تاریخچه نامگذاری این روز و بیان شعار امسال پرداخت و گفت: از سال ۱۹۹۳ مجمع عمومی سازمان ملل ۲۵ اردیبهشت برابر با ۱۵ ماه می را روز جهانی خانواده اعلام کرده است تا در این روز فرصتی برای گرامیداشت خانواده در سراسر جهان فراهم شود. هر ساله به همین مناسبت شعاری انتخاب می شود، شعار امسال روز جهانی خانواده شعار "خانواده و فناوری های جدید" است. هدف از انتخاب چنین شعاری تمرکز بر این نکته است که فناوری جدید چگونه نوع تعاملات و کیفیت زندگی خانوادگی را تحت تاثیر قرار داده است. اگرچه در حال حاضر از به کارگیری فناوری جدید در خانواده تا حدود زیادی گریزی نیست اما شایسته است با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها، ضمن بهره گیری از آثار مثبت فناوری جدید، تدابیری برای کاهش آسیب ها اندیشیده شود.

کد خبر 36377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد