پاکدشت| قبل ازچهار ماهگی زمان طلایی غربالگری شنوایی نوزادان است 

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: اگر برخی از خانواده ها در زمان درست از آسیب فرزند خود اطلاع پیدا کنند می توانیم از همان لحظه به منظور جلوگیری و یا درمان عارضه اقدام کنیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری همت خبر، محمود برزگر با شاره به اینکه حدود  ۵۰۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، تحت پوشش اداره  بهزیستی هستند؛ گفت: از این تعداد ۴۴۱ نفر دارای معلولیت شنوایی هستند که ۲۰۴  نفر از آنان دارای معلولیت شنوایی شدید و بسیار شدید هستند.

برزگر، با اشاره به تامین سمعک برای ناشنوایان، اظهار داشت: اداره بهزیستی اقدامات بسیاری برای معلولان ناشنوا از جمله اشتغال به کار، وام اشتغال،  پرداخت هزینه دانشجویی کمک هزینه اجارعه مسکن   انجام داده است.

وی افزود: در ۳ سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه برنامه‌های مختلفی در حال اجرا هستند و برای پیشگیری اولیه آموزش‌های لازم به جامعه برای جلوگیری از ایجاد این معلولیت در حوزه پیشگیری فعال است.

رئیس بهزیستی پاکدشت  با بیان اینکه موضوع شناسایی موارد بیماری در زمره پیشگیری ثانویه است، گفت: غربالگری شنوایی از دوره نوزادی انجام می‌شود که اگر در زمان طلایی قبل ازچهار ماهگی صورت بگیرد می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

وی تصریح کرد: بخشی از پیشگری ثالثیه مربوط به گفتار درمانی و تامین وسایل کمک توانبخشی ناشنوایان است و تامین بخشی از هزینه کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا از مهم‌ترین کارهایی است که بهزیستی در این باره انجام می‌دهد.

کد خبر 36352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد