صحبت کردن برای کودکان یک تفریح است ، با علاقه و توجه به آنان گوش دهیم

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان : کارزار رسانه ای با محوریت برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد، با شعار" به کودک خود گوش دهید" با هدف آگاهسازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، کارزار رسانه ای با محوریت برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد در استان اجرا می شود .

ایم کارزار با شعار " به کودک خود گوش دهید" از ۲۵ اردیبهشت الی ۵ خرداد ماه سال جاری در ۴ شهرستان دامغان،مهدیشهر، میامی، سرخه برگزار نماید.

انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان در این باره گفت : خانواده یک واحد اجتماعی است که بین اعضای آن ارتباط نزدیک برقرار است. روابط والدین با فرزندان، نقش مهمی در شکل گیری شخصیت و رفتار فرزندان دارد. پدر و مادر ارزش های خانواده را از طریق داشتن ارتباط مناسب به فرزندان منتقل میکنند. یک خانواده سالم و پویا ، خانواده ای است که بین اعضای آن به ویژه  میان والدین و فرزندان رابطه ای سالم برقرار باشد. مادران و پدران توانا کسانی هستند که از دانش و مهارت لازم برای ارتباط با فرزندانشان برخوردارند.

ایشان در ادامه یکی از مهمترین اجزای ارتباط والد و فرزند را گوش دادن خوب و دقیق به فرزندتان بیام و افزودند : گوش دادن  فعال به معنی توجه کامل به فرزندتان در هنگام صحبت کردن با شماست. صحبت کردن برای کودکان یک تفریح است و بچه ها دوست دارندکه پدر و مادر، با توجه و علاقه به آنها گوش دهند از طریق ارتباط صمیمی ، می توان نیاز های عاطفی فرزندان را تامین کرد.

ایمانی گفت : با توجه به این که گوش دهی یکی از اصلی ترین راهبردهای برنامه های ارتقاء سلامت، و یکی از کلیدی ترین اقدامات پیشگیری اولیه از اعتیاد است، لذا معاونت امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان در نظر دارد کارزار رسانه ای با محوریت برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد، با شعار" به کودک خود گوش دهید" با هدف آگاهسازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه اعم از خانواده ها، و خصوصا والدین کودکان در قالب اقدامات محیطی و همچنین با بهره گیری از فضای مجازی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت الی ۵ خرداد ماه سال جاری در ۴ شهرستان دامغان،مهدیشهر، میامی، سرخه برگزار نماید.

ایشان در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارشناسان دولتی و غیردولتی بمنظور همراهی و همدلی در تحقق اهداف عالیه سازمان اظهار داشتند : والدین گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از اجرای این طرح و استفاده از مطالب طرح کارزار به سایت اداره کل بهزیستی استان سمنان به نشانه Semnan.behzisti.ir   مراجعه و یا از طریق فضای مجازی این اطلاعات را دریافت نمایند .

کد خبر 36320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد