اعتبارات بهزیستی قزوین ۴۰ درصد افزایش یافته است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات بهزیستی در چند سال اخیر به ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، زمینه افزایش کمی و کیفی خدمات به مددجویان را مهیا کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ؛ در آستانه روز عید سعید فطر هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در یک حرکت زیبای عاطفی چهارشنبه شب بر سر سفره کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ساکن در شیرخوارگاه حلیمه حاضر شد و روزه خود را در کنار این کودکان مهربان باز کرد.

استاندار قزوین به همراه علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین و عاملیان مدیرعامل موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی در میان این کودکان حضور یافت و با آنها گفتگو کرد.


علیرضا وارثی در این مراسم اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۲۷۰ نوزاد و کودک ۳ ساله تا ۱۸ ساله نگهداری می شوند که برخی از آنها ازدواج کرده و وارد زندگی مستقل شده اند و برخی نیز دانشجو هستند.

وی افزود: در مراسم ازدواج این کودکان که مانند فرزند خود می دانیم به عنوان پدر عروس حضور یافته ایم و بسیار خرسندیم که شاهد آغاز زندگی مشترک آنها شده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بدون تردید برخی از این کودکان با ناملایماتی ناشی از بد سرپرستی مواجه بوده اند و از نظر عاطفی آسیب دیده اند اما با کمک مربیانی دلسوز و مهربان و نیز خیرینی انسان دوست تلاش کرده ایم این خلاء عاطفی را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: اخیرا یک سوییت برای نگهداری کودکان سه تا شش سال در همین مجموعه در دست احداث داریم که امیدواریم با کمک خیرین بسرعت تکمیل شده و آرامش بیشتری برای این کودکان را مهیا کنیم.

وارثی اظهارداشت: در موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی ماهانه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه نگهداری کودکان است که بخش کمی را از سوی بهزیستی تامین کرده ایم اما بیشتر هزینه ها توسط خیرین و نیکوکاران تامین شده است که جای تقدیر دارد.


مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: کاهش تصدی گری و سپردن کارها به مردم و بخش خصوصی از اولویت های ما در این اداره است و امسال هم تلاش می کنیم بخش نگهداری کودکان سه تا شش سال و نیز امور مربیان به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شود.

وارثی از افزایش اعتبارات بهزیستی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده و حمایت موثر استاندار محترم توانستیم اعتبارات  بهزیستی را از  ۷ میلیارد تومان در سال ۹۵ با افزایش ۴۰ درصدی به ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برسانیم که این کار موجب افزایش خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش شده است.

وی گفت: ساختمان جدید بهزیستی در شهرک مینودر با کمک استاندار قزوین با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در حال تکمیل شدن است و امیدواریم تا پایان دولت این ساختمان آماده بهره برداری شود.

وارثی در ادامه از تلاش ایثارگرانه مربیان و هیئت مدیره موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی در نگهداری مطلوب از کودکان و نیز رسانه ها در اطلاع رسانی تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم از مربیان شاغل در موسسه تجلیل شد

کد خبر 36296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد