رباط کریم| اولین نشست تخصصی و هم اندیشی مراکز مثبت زندگی شهرستان 

با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان، مسئول حراست، معاون امور اجتماعی و کارشناسان بهزیستی و مسوولین مراکز مثبت زندگی اولین جلسه هم اندیشی و نشست تخصصی جهت بررسی مسائل و مشکلات مراکز +زندگی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان تهران، بهادر مهکی با اشاره به افتتاح مراکز مثبت زندگی عنوان داشت: از بهترین و مفیدترین کارهایی که در این ایام انجام شد بحث راه اندازی مراکز مثبت زندگی بود که شاید این روزها بیشتر ایرادات و نقاط منفی آن دیده شود اما در آینده مطمئنا خواهیم دید که این یک گام اساسی بود که در جهت خدمت به جامعه هدف و همچنین به روز کردن فعالیت ها توسط سازمان بهزیستی برداشته شد.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم بیان داشت:سازمان بهزیستی با صدور مجوز مراکز مثبت زندگی پیگیری ۲۲ مورد از فعالیت هایی که درخصوص ارائه خدمت به جامعه هدف می باشد را به این مراکز واگذار کرده است که بازدید از محل سکونت توانخواهان و مددجویان و تنظیم گزارش مددکاری از الویت برنامه های کاری مراکز مثبت زندگی می باشد و هدف از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، دسترسی آسان افراد جامعه و ارائه خدمات الکترونیکی به مددجویان بهزیستی است.

مهکی با اشاره به آغاز فعالیت ۷ مرکز مثبت زندگی درشهرستان رباط کریم و واگذاری ۴۵۰ پرونده به هر مرکز که جمعا ۲۸۰۰ پرونده را شامل میشود باید این موضوع را در نظر داشت که این طرح موجب کاهش بار سیستم دولتی و آزادسازی نیروی انسانی خواهد شد. افزود: مراکز با چند شاخص خاص راه‌اندازی می‌شوند که شامل غیردولتی بودن این مراکز، شکل‌گیری پرونده‌های الکترونیکی، دسترسی سریع به سامانه‌های بهزیستی، یکپارچه سازی و یکسان سازی و تسهیل در مراجعه افراد برای ارائه خدمات است و این خدمت رسانی عادلانه باعث کاهش ترددها نیز می گردد.
 
وی در ادامه گفت: همچنین اقدامات و خدمات این مراکز بر پایه دانش مددکاری خواهد بود و این مراکز کلیه خدمات سطح یک بهزیستی از جمله تشکیل پرونده‌های جامعه هدف، کلیه امور پیشگیرانه از جمله توانمند سازی و … را ارائه می‌دهند و مددکاران باید دقت نظر و حساسیت بیشتری با توجه به حجم کاری پایان سال در بارگذاری تمامی مدارک مددجویان در سامانه بکار گیرند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم تصریح کرد ارباب رجوع اولویت کار در بهزیستی می‌باشد و پرسنل مراکز مراجعین را نسبت به ارائه خدمات بهزیستی با کمال و احترام توجیه کنند.

مهکی با بیان اینکه بازدید از منزل مددجویان هر ۶ماه یکبار انجام می‌شود خاطر نشان کرد: کلیه بازدیدها در ۳ماهه اول سال انجام شود و مددکار در حین بازدید باید مدارک کامل پرونده را از مددجویان دریافت و بازدیدها به صورت دقیق در سامانه ثبت گردد.  

وی افزود: بانک اطلاعاتی از مددجویان جهت ارائه آمارهای مختلف به اداره توسط مراکز تنظیم شود.

مسئول حراست، با اشاره به اینکه مسئولین مراکز لیست نیروهای مراکز را جهت تشکیل پرونده و دریافت تاییدیه به واحد حراست معرفی کنند و قراداد نیروهای مرکز تا پایان اردیبهشت ماه تنظیم گردد افزود؛ از هرگونه جابجایی نیروها بدون هماهنگی با اداره بین مراکز تخلف محسوب می‌شود.

سفاهن با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هرگونه تبلیغ و همکاری با کاندیداها در مراکز ممنوع می باشد.

معاون امور اجتماعی و بازرسی با اشاره به اینکه در ایام کرونا آسیب‌های اجتماعی و خشونت های خانگی افزایش دو برابری در اورژانس اجتماعی شهرستان داشته، ضمن معرفی و ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به مسئولین مراکز افزود؛ هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول ازاری و افکار یا اقدام به خودکشی مددجویان را به سامانه ۱۲۳ یا اینجانب جهت پیشگیری از بروز آسیبهای احتمالی معرفی کنید.
مسئول امور اجتماعی و بازرسی از جمله وظایف مراکز مثبت زندگی را برگزاری کارگاه های مهارت زندگی برای مددجویان برشمرد که به صورت مستمر هر سه ماه یکبار انجام و مستندات به واحد مربوطه ارسال شود.
وی افزود: مددجویان نیازمند شناسایی و جهت ارائه لیست به اداره معرفی تا در صورت دستور تخصیص اعتبار مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست مسئولین مراکز ضمن تشکر و قدردانی از همکاران ستادی بهزیستی شهرستان به انتقاد از سامانه یو ای جهت ثبت اطلاعات مددجویان اشاره کردند.

کد خبر 36258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد