فعالیت بیش از ۱۲۰ موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی در روز عید فطر

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۰ موسسه خیریه دارای مجوز فعالیت از این سازمان می توانند جهت دریافت زکات فطره در سراسر استان فعالیت کنند.

دکتر عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: با توجه به برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی می توانند ضمن دریافت اجازه نامه کتبی از دبیرخانه زکات استان مستقر در ادارات کمیته امداد در هر شهرستان نسبت به جمع اوری زکات فطریه نمازگزاران اقدام نمایند.  

وی با بیان اینکه میزان زکات فطره از سوی مراجع عظام تقلید اعلام‌شده افزود: ادارات ، مجتمع های بهزیستی و سایر مراکز دولتی وابسته به این سازمان نیز براساس شیوه نامه همکاری فی مابین دفتر امام جمعه ، سازمان بهزیستی ، کمیته امداد و نیروی انتظامی و نماینده استانداری (یا فرمانداریهای ذیربط) آماده جمع‌آوری زکات فطره شهروندان هستند.

صادق زاده تصریح کرد: زکات فطره جمع آوری شده بلافاصله طبق بانک اطلاعاتی از پیش تعیین شده به حساب معلولین و مددجویان تحت حمایت این سازمان در استان واریز می‌شود.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه ۶۵ موسسه خیریه واجد شرایط در سطح شهر کرمان نیز می توانند اجازه نامه لازم جهت دریافت زکات را دریافت نمایند به روش‌های غیرحضوری پرداخت زکات فطریه نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۸۰*۶۶۵۵* نسبت به پرداخت فطریه اقدام نمایند . 

صادق زاده تصریح کرد : شماره حساب ۴۱۵۹۰۳۴۵۴۱۶۳۰۴۹۷ نزد بانک مرکزی با شناسه واریز ۳۵۰۰۳۴۵۵۹۱۴۰۱۲۰۶۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ و شماره شبای IR۳۸۰۱۰۰۰۰۴۱۵۹۰۳۴۵۴۱۶۳۰۴۹۷ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۹۴۶۰۸۶ بنام مشارکتهای مردمی ادراه کل بهزیستی استان به این موضوع اختصاص یافته است . 

او همچنین اعلام کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان هفته سوم ماه مبارک تعداد ۱۶۵۶۷ سبد معیشتی ، بالغ بر ۴۱میلیارد و نود و سه میلیون و دویست و هفتاد هزار ریال مشارکتهای غیرنقدی با کمک خیرین و موسسات خیریه در بین خانوارهای مددجوی تحت پوشش بهزیستی در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 36240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد