اردوگاه ماده ۱۶ البرز پس از سال ها انتظار و مطالبه مردم افتتاح شد

اردوگاه ماده ۱۶ البرز در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور دکتر شهبازی استاندار البرز، دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز، دکتر مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز، سردار اصلانی معاون مقابل با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، سردار تقوی مدیرکل دفتر بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، سردار مولایی فرمانده سپاه استان البرز، دکتر فردی معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز، سردار حسینی دبیرستاد مبارزه با مواد مخدر البرز در منطقه محمد شهر کرج افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این جلسه دکتر « اسدالله حیدری » گفت : در ابتدا از زحمات جناب آقای دکتر شهبازی استاندار محترم به واسطه پیگیری ها و همراهی ها و همچنین دکتر مددی دادستان محترم عمومی و انقلاب استان البرز که بصورت شبانه روزی پیگیر افتتاح این مرکز بودند و نیز سردار حسینی رئیس محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر که با جدیت کوشیدند و موجبات این اقدام بزرگ را در آستانه ی عید سعید فطر که حاصل اقدامی منسجم و گروهی بود را فراهم نمودند، تقدیر و تشکر مینمایم.

وی افزود :همچنین از نیروی محترم انتظامی و فرماندهی محترم سپاه استان البرز سردار مولایی که این مسئولیت را پذیرفتند و در این راستا همراهی و مساعدت داشتند کمال تشکر و امتنان را دارم.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: ضمن در نظر گرفتن اهمیت این موضوع که پیشگیری مقدم بر درمان است خصوصاً در حوزه اعتیاد و آسیب های اجتماعی این امر مصداق پیدا میکند، امروز جامعه ما نیازمند آموزشهای لازم در این زمینه است.

وی گفت: هر فرد با هر سطحی از تحصیلات و هر طبقه ای از جامعه ملزم به کسب دانش روز و مهارتهای مواجهه با آسیبهای اجتماعی است.

وی بیان داشت: در همین راستا بهزیستی استان البرز در سال گذشته توسط ۳۸ تیم در ۸۴ محله آسیب دیده در استان جمعیت قابل توجهی به تعداد ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر را آموزش داده است، علاوه بر این ۱۲ مورد کارزار رسانه ای در ارتباط با پیشگیری از مصرف موادمخدر علی الخصوص موادی مانند گل و شیشه ایجاد گردیده که در این امر نقش موثر برجسته اصحاب رسانه کاملا آشکار است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در حال حاضر بهزیستی البرز ۹ مرکز درمان سرپایی تحت پوشش خود دارد که ۸ مرکز غیردولتی و ۱مرکز دولتی را شامل میشود و به کمک داروهای آگونیست به درمان این افراد کمک میکند.

دکتر حیدری ابراز داشت : خوشبختانه در سال گذشته با اقدامات خود توانستیم جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۴ نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی، در حوزه اعتیاد را درمان نمائیم.

وی در ادامه افزود: تعدادی از کمپهای ماده ۱۵ که با دستور دلسوزانه و جسورانه دادستان محترم پایش شدند و در صورت برخورداری از کیفیت پایین اصلاح گردیده و برخی دیگر طی برخوردی قاطع پلمپ شدند.

 مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : در حال حاضر با توجه به مکفی بودن تعداد کمپهای استان، برنامه ما این است که جهت ایجاد کمپ های جدید از همان ابتدای امر تعدادی کمپ درجه ۱ راه اندازی نماییم که از تمامی شاخصها و امکانات بهره مند بوده و قادر به خدمت رسانی موثر باشند.

وی ادامه داد:  در حال حاضر ۶۶ کمپ در جای جای استان واقع شده اند که ۱۲۸۵ نفر به صورت کوتاه مدت در آنها اقامت دارند و بر اساس برآوردی که از ورودی ها و خروجی های مرکز غربال در سال گذشته به دست آمده است، تعداد ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در استان داریم.

دکتر حیدری در ادامه افزود: نظر به افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد در کل کشور، استان البرز نخستین استانی بود که مرکز جامع زنان و مردان را با ظرفیت جمعا ۴۰۰نفر به صورت اقامتی افتتاح نمود و بیش از ۱۳۰۰ نفر پذیرش به منظور درمان سرپایی دارد،  مرکز مردان در متراژ ۱۰هزار متر مربع با ظرفیت بالا و تجهیزات مناسب، در استان فعال است و علاوه بر این البرز رتبه نخست را در افتتاح این دو مرکز به خود اختصاص داده است.

دکتر حیدری گفت: آموزش مهارتها و پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به افراد بهبود یافته جهت ایجاد اشتغال ایشان از دستاوردهای مهم بهزیستی بود.  

دکتر حیدری در ادامه افزود: در حوزه کاهش آسیب تمامی امکاناتی که بهزیستی یک استان باید داشته باشد اعم از موبایل سنتر، کانکس ها، شلتر و دی آی سی را در سطح البرز فراهم کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز باشگاه مثبت در استان به بیش از ۴۰۰ نفر خدمات ارائه میدهد و همچنین ۲۲هزار و ۳۲۹نفر در مراکز کاهش آسیب طی سال گذشته خدمات دریافت کرده اند که تعداد قابل توجهی است.

وی گفت: ۱۸ هزار و ۱۹۳ نفر تحت درمان تی سی، درمان سرپایی، کمپ و جامعه غربالگری از بهزیستی استان و همچنین ۳۰۹۶ نفر از مراکز شلتر و سایر مراکز، خدمات دریافت نموده اند.

دکتر حیدری در خصوص مرکز ماده ۱۶ تازه تأسیس گفت: در راستای راه اندازی مرکز  ماده ۱۶ که امروز با ظرفیت ۶۰۰ نفر (۵۰۰ نفر آقایان و ۱۰۰ نفر بانوان ) افتتاح شد بهزیستی استان تا کنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری کرده و همانگونه که در بازدید امروز مشاهده فرمودید در اختیار این مرکز قرارداده است، علاوه بر این ساختمان مرکز غربالگری و کلیه تجهیزاتی که از قبل موجود بوده به همین منظور تحویل شورای هماهنگی گردیده است.  

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد : در ادامه روند شروع بکار این مرکز، بهزیستی در بدو ورود بیماران، اعضاء تیم غربالگری خود مرکب از پزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی، نیروهای بهداشتی و روانپزشک را به منظور غربال افراد در این مرکز مستقر خواهد کرد.

دکتر حیدری در پایان گفت: علاوه بر خدماتی که تاکنون ارائه شده ، بهزیستی استان البرز در راستای استحکام بخشی به کانون خانواده و تداوم درمان و همچنین توانمندسازی و جامعه پذیری این قشر تسهیلاتی به منظور ایجاد اشتغال بهبود یافتگان در قالب پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون بهره صراحتاً اعلام آمادگی میکند.

کد خبر 36225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد