تلاش بهزیستی ممانعت از بازگشت معتاد به مواد مخدر است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: سازمان بهزیستی تلاش دارد تا با راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان، از تعداد معتادان متجاهر کاسته و از بازگشت آنان به سمت اعتیاد جلوگیری کند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، امین شاهرخی در جلسه مشترک با فرماندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت: راه اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد در شهرستان‌های استان تهران، زمینه بهبودی معتادان، حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال معتادین متجاهر را فرهم می‌کند.

وی گفت: مرکز جامع بازپروری معتادان بدون استفاده از دارو، تلاش دارند تا با ایجاد شغل و توانمندسازی معتادین، بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد را کاهش دهند.

شاهرخی افزود: برای مقابله با پدیده اعتیاد و معتادان متجاهر، به کار علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نیاز است تا به واسطه نتایج به دست آمده، از بازگشت معتادین به سمت مواد مخدر جلوگیری شود و چرخه اعتیاد به مواد مخدر قطع شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: اگر افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد به بهبودی دست پیدا می‌کنند، به حال خود رها شده و وضعیت آنان پیگیری نشود، امکان بازگشت مجدد آنان به سمت مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند ولی اگر این افراد، از حرفه و شغل مناسبی برخوردار شوند، از میزان بازگشت آنان به سمت اعتیاد کاسته می‌شود.
 
* همکاری با بهزیستی از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد
فرماندار شهرستان ورامین نیز در این جلسه گفت: تلاش دستگاه‌های مختلف با بهزیستی باعث می‌شود تا از میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

حسین کاغذلو افزود: امروز تلاش بهزیستی، کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله مواد مخدر و اعتیاد است و فرمانداری ورامین نیز تلاش دارد تا با همکاری مستقیم با بهزیستی، کارکردهای این سازمان را ارتقاء بخشد.

وی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان، اقدامات بسیار مؤثری در سطح شهرستان ورامین صورت گرفته که مهمترین آن را می‌توان در راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه معتادان زخم باز به عنوان تنها مرکز کشور یاد کرد که بخش مهمی از مشکلات استان تهران را در حوزه درمان اعتیاد برطرف کرده است.

فرماندار ورامین افزود: البته این مرکز که به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده، با مشکلاتی مواجه است که از مدیرکل بهزیستی استان درخواست می‌شود این مشکلات بررسی و برطرف شود.

وی اظهارداشت: به منظور حمایت از بهزیستی و با هدف تقویت مرکز اورژانس اجتماعی، سال گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهزیستی ورامین از سوی فرمانداری اختصاص یافت تا مکان مناسبی برای مرکز اورژانس اجتماعی ایجاد شود.

کد خبر 36212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد