قرچک| برطرف شدن نیاز 30 تن از توانخواهان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک به تشریح جزئیات برنامه های حمایتی و درمانی  ۳۰ نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اردشیر بهرامی با بیان اینکه در چند روز اخیر از وضعیت زندگی توانخواهان ضایعه نخاعی به همراه مددکاران توانبخشی در فرایند بازدید به گفتگو و بررسی شناسایی مهمترین نیازها و مشکلات جسمی و روحی روانی آنها پرداخت شده است، گفت: تجهیزات توانبخشی همچون ویلچر، ویلچر حمام، توالت فرنگی، تشک مواج، تشکچه ویلچر، ایزیلایف، واکر به تعداد مورد نیاز به آنها اهداء شد.

بهرامی افزود: همچنین جهت استفاده از خدمات تخصصی برای توانبخشی توانخواهان هماهنگی با مراکز کاردرمانی (هلال احمر ورامین) و فیزیوتراپی (مرکز قائم قرچک) هماهنگی صورت گرفت و زمینه حضور آنها در منزل توانخواهان با تخفیف ۵۰ درصد خدمات فراهم شد.  

وی با اشاره به روند تدریجی و پیچیده اضمحلال جسمی و روحی روانی بیماری ناشی قطع عضو توانخواهان و شیوع بیماریهای افسردگی، اضطراب و اختلال روان و اثرات مخرب آن بر سایر افراد خانواده ضرورت حضور روانشناس بالینی در خانواده انگار ناپذیر است، به همین دلیل زمینه استفاده از خدمات روانشناسی در خانواده برای توانخواهان فراهم شد.

بهرامی در ادامه از مشکلات اقتصادی برخی از توانخواهان که قادر به مراجعه به مرکز درمانی فیزیوتراپی هستند نیز  اشاره کرد و اذعان داشت: این افراد می توانند با مراجعه به پزشک مذکور با حداقل هزینه به فیزیوتراپی بپردازند، اقدامات لازم جهت تهیه ی ایزی لایف با حداقل قیمت (قیمت تولید کارخانه) برای توانخواهان صورت گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در پایان خاطر نشان کرد: در فرایند بازدید از توانخواهان به هر یک از توانخواهان یک سبد کالا به ارزش مالی ده میلیون ریال ارائه شد.

کد خبر 36201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد