تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن سه ویژگی مهم اورژنس اجتماعی است

دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دکتر اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی دیدار کرد.

در این دیدار که پیرو انعقاد تفاهم نامه کشوری فی مابین سازمان بهزیستی و اورژانس کشور انجام شده ساره امیرجان معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان و کارشناسان اورژانس اجتماعی و فوریت هی اورژانس استان نیز حضور داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیتی استان در ابتدا ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر هدف از برگزاری این جلسه را پیرو تفاهم نامه کشوری با موضوع افزایش تعامل و همکاری در بهبود ارائه خدمات به بیماران اورژانس و افراد نیازمند به مداخلات روانی، اجتماعی و توانبخشی بیان داشتند.

ایشان در ادامه اصول و اهداف از راه اندازی اورژانس اجتماعی در کشور را کاهش آسیب های اجتماعی دانسته و سه ویژگی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن را شعار و سرلوحه این مرکز بیان و افزودند : ارتقاء توانمندی افراد  در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل و مشکلات اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد، جایگزینی مداخلات روانی_اجتماعی قبل از مداخلات قضائی و انتظامی و انجام مداخلات روانی_اجتماعی  در کنار  مداخلات قضائی دیگر وظایف مهم اورژانس اجتماعی است.

ایزدپور گروه های اهدف اورژانس اجتماعی را افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا  آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، موارد فرار از منزل، سایر افرادی که در شرایط بحرانی قراردارند اذعان و نوع پذیرش در این مراکز را تماس تلفنی گروه هدف، تماس تلفنی مردم و اعضای خانواده، تماس تلفنی کارشناسان و کارکنان سازمانهای دولتی و غیر دولتی، نیروی تخصصی، روان شناس و مددکاران اجتماعی بیان داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خدمات اورژانس اجتماعی را شامل ارائه راهنمایی و مشاوره لازم به تماس گیرندگان  و ارجاع آنان، ارجاع افراد به مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارجاع تماس گیرندگان به مراکز تابعه سازمان (توان بخشی، پیشگیری و اجتماعی)، ارجاع افراد مشمول دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار، معرفی خدمات سازمان بهزیستی به تماس گیرندگان بیان داشته و آمار یکساله فعالیت مرکز مداخله در بحران را ۳۵۴ نفر، خدمات سیار یک هزار  و ۳۲۷ نفر، خط تلفنی ۱۲۳ سه هزار و ۴۴۳ بیان داشتند.

دکتر مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و آرزوی قبولی طاعات و عبادت اعضاء جلسه میزان همکاری اورژانس اجتماعی و فوریت های اجتماعی را امری لازم و نیازی فوری دانسته و اظهار داشتند : تفاهم فی مابین بهزیستی و اورژانس قبل از تفاهم کشور وجود داشته و این امر با بازدید کارشناسان فوریت های اورژانس از مرکز مداخله در بحران های اجتماعی در شهرستان سمنان تکمیل شده است.

ایشان در ادامه ضمن درخواست گسترش همکاری ها فی مابین اورژانس اجتماعی و فوریت های اورژانس بیش از پیش بیان داشتند در اکثر اعزام تیم ۱۱۵ نیاز پزشک اجتماعی در این اعزام ها احساس می شود که با گسترش این همکاری ها این نیاز مرتفع خواهد شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تعداد پایگاه های فعال اورژانس اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان را ۲۸ پایگاه فعال با ۲۹ کد آمبولانس، یک هلکوپتر اورژانس و یک آمبولانس اتوبوس بیان و افزودند : پیگیر ایجاد ۴ پایگاه جدید در اطراف سمنان بمنظور ارتقاء سطح خدمات نیز هستیم.

در ادامه جلسه در خصوص اجرایی نمودن تفاهم نامه کشور و بومی سازی آن صحبت و تصمیم بر برگزاری جلسات در سطح کارشناسان گرفته شد تا به تایید نهایی و امضاء مدیران بمنظور اجرا قرار گیرد.

کد خبر 36176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد