گناوه| بهزیستی به خانوارهای آسیب دیده از زلزله بسته معیشتی اهدا کرد

رئیس بهزیستی گناوه گفت: بسته‌های معیشتی به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال بین ۱۰۰ خانوار مددجوی آسیب دیده از زلزله این شهرستان اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و به نقل از بهزیستی گناوه مینا شهابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: برنج، روغن، پروتئین گیاهی سویا، ماکارونی، رب گوجه، حبوبات، شکر و مواد شوینده از عمده اقلام توزیع شده بین مددجویان بهزیستی در روستاهای زلزله زده این شهرستان است.

وی اظهارداشت: از بدو وقوع حادثه زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین امسال تاکنون بازدید و سرکشی‌های مستمری از مددجویان آسیب دیده توسط این نهاد انجام شده‌است.

وی گفت: همچنین سرکشی مجدد اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان گناوه از مددجویان تحت حمایت همزمان با توزیع بسته‌های معیشتی با همراهی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گناوه در هفته اخیر صورت گرفت و مشکلات و آخرین وضعیت آنان از نزدیک بررسی شد.

شهابی بیان کرد: اکیپ خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی این شهرستان  طبق ماموریت محوله از مدیریت ستاد بحران اداره کل بهزیستی استان بوشهر باهدف  ایجاد آرامش روانی و اطلاع یابی از وضعیت مددجویان تحت حمایت در مناطق زلزله زده حضور یافت.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین ابعاد بلایای طبیعی بویژه زلزله بعد روان شناختی آن است که  پس از وقوع از همان آغاز نیاز به مداخله های تخصصی روان‌شناختی دارد و این مساله از ضرورت‌های کمک رسانی است و در این راستا بهزیستی از جمله واحد اورژانس اجتماعی  یکی از نهادهایی است که نقشی بسیار مهم قبل و بعد از وقوع حوادث و بلایای طبیعی برعهده دارد.

وی یادآورشد: زلزله ۵.۹ ریشتری در این شهرستان پس از ارزیابی‌های صورت گرفته به ۱۵۷ خانوار مددجوی تحت پوشش این نهاد خسارت وارد کرده‌است.

 رئیس بهزیستی گناوه افزود: این اداره باتوجه به وظیفه خود تا رسیدن به نتیجه و رفع مشکلات منازل خسارت دیده مددجویان تحت حمایت، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و از هیچ فعالیتی دریغ نخواهد کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین امسال در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده از بدو وقوع برقرار است.

از زمان وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه ۲۹ فروردین ماه امسال تاکنون بیش از  ۲۴۰ پس لرزه‌ در شهرستان گناوه به ثبت رسیده‌ است.

کد خبر 36172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد