طرح غربالگری اضطراب کودکان در قزوین اجرا می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام کودکان، ارجاع برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: این طرح از سال های قبل در مهد کودک ها و پیش دبستانی های شهر قزوین اجرا می شد که در دو سال اخیر با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک به صورت مجازی برگزار می شود.

وی افزود: شایع ترین اختلالات در دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری از اوقات علایم این اختلال با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخله به موقع می شود.

این مسوول گفت:  این اختلالات در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن تا دوره نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می شود.

وارثی اضافه کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

وی اظهار داشت: والدین کودکان پنج تا ۶ سال می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری اضطراب به آدرس moshavereh.behzisti.gov.ir ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و کد ملی کودکان نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند تا نتیجه غربالگری به والدین اعلام شود و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: در فرآیند انجام این طرح از ظرفیت های مراکز مثبت زندگی استان برای شناسایی، غربالگری و ارجاع کودکان جامعه هدف استفاده می شود

کد خبر 36147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد