کمبود اعتبار پاشنه آشیل ساماندهی معتادین در کردستان/استقبال از مرکز جامع ترک اعتیاد کم است

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: کمبود اعتبار پاشنه آشیل ساماندهی معتادین در کردستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح قریشی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: ۵۴ زن معتاد در کمپ ویژه بانوان حضور دارند و در مجموع روزانه ۱۰ نفر جذب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در زمینه جمع آوری معتادین متجاهر کمبود اعتبارات است اگر اعتبارات لازم را داشته باشیم می‌توانیم تعداد کمپ‌های موجود را نیز افزایش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: مجوز راه‌اندازی ۳ کمپ با ظرفیت ۱۵۰ نفر در سنندج و یک کمپ جدید در قروه و غیره هم صادر شده است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته یک میلیارد تومان یارانه به کمپها پرداخت شده و در حال حاضر هم ۷۰۰ میلیون تومان به کمپ‌ها ترک اعتیاد بدهکار هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان  با تاکید براینکه مشکلی در صدور مجوز ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد نداریم، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ کمپ فعال در استان وجود دارد که در برخی از کمپ‌ها بیش از ظرفیت معتاد متجاهر و اختیاری زیرپوشش درمان قرار گرفته‌اند.

قریشی افزود: اینکه در حال حاضر مجبوریم بیش از ظرفیت در کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش داشته باشیم اگر خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و ۷۳۰ نفر معتاد اختیاری در کمپ‌های ترک اعتیاد بستری و زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند، گفت: در بازه زمانی یاد شده  بیش از ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز پذیرش شده‌اند.

وی در مورد فعالیت مرکز جامع ترک اعتیاد در استان هم افزود: هم اکنون ۲۰ نفر معتاد در این مرکز جامع مقیم هستند، اما با وجود اطلاعرسانی‌های صورت گرفته متاسفانه استقبالی صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان  ظرفیت مرکز جامع ترک اعتیاد استان را ۷۰ نفر عنوان کرد و گفت: می‌توانیم با اتخاذ ساز و کاری کمپ‌های اختیاری را به کمپ اجباری تبدیل کنیم و با این روش معتادین اختیاری را در مرکز جامع و معتادین متجاهر را در کمپ‌های اختیاری زیرپوشش قرار دهیم.

قریشی افزود: هرگونه اقدامی در این حوزه نیازمند تامین اعتبار است که اگر بتوانیم از محل اعتبارات استانی مشکل را حل کنیم می‌توانیم اقدامات خوبی در این خصوص انجام دهیم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان خاطرنشان کرد: آمادگی هر نوع حمایتی از بخش خصوصی و یا نهادها و دستگاه‌هایی که بخواهند به این حوزه ورود پیدا کنند را داریم.

کد خبر 36143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد