نشست هم اندیشی تدوین سند آسیب های اجتماعی شهر سهند

فرماندار اسکو در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون تدوین سند آسیب های اجتماعی شهر جدید سهند از شتاب مضاعف فرآیند شهرنشینی در شهر جدید سهند با احداث مساکن مهر در این شهر خبر داد.

مهندس رضی منش در این نشست که با حضور معاونان پیشگیری و امور اجتماعی بهزیستی استان و مسئولین ارگان های شهرستان برگزار شد ؛ با تاکید بر لزوم ترسیم نقشه راه جهت نیل به اهداف مدنظر در حوزه ی سلامت اجتماعی، سیاستگذاری اجتماعی مبتنی بر نگاه علمی را عامل مهمی در حل مشکلات اجتماعی دانست.

وی پیشی گرفتن جمعیت بر ظرفیت را از مشکلات اساسی این شهر عنوان کرد و با اشاره به ایجاد زیر ساخت های لازم  در شهر سهند بر اساس توسعه پایدار، داشتن برنامه جامع، جلب همکاری و مشارکت مردم و عزم  جدی دستگاه ها را در زمینه کنترل و  پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم دانست.

لزوم عملیاتی شدن برنامه های سند آسیب های اجتماعی 

معاون  امور اجتماعی بهزیستی استان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت آموزش و آگاهسازی در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر لزوم عملیاتی شدن برنامه های سند آسیب های اجتماعی تاکید کرد.


دکتر مهتاب منصوری با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان در این زمینه، ارتقاء کیفی سطح زندگی افراد، ایجاد رفاه اجتماعی  و توانمندی افراد را در کاهش آسیب ها بسیار حائز اهمیت دانست و از تعامل با بهزیستی کشور جهت اخذ مجوز ایجاد پایگاه ویژه ی اورژانس اجتماعی شهر جدید سهند خبر داد.

تقویت رویکردهای پیشگیرانه همزمان با رویکردهای مداخله ای 
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان نیز در این نشست تقویت رویکردهای پیشگیرانه موازی با رویکردهای مداخله ای را از عوامل موثر در پیشبرد اهداف این حوزه  عنوان داشت.

دکتر سوسن محسنی ورود به آسیب های اجتماعی و کنترل آن را از ضرو رت های انکار ناپذیر و برنامه های اولویت دار بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و بر لزوم ارزیابی دقیق وضعیت فعلی جهت برنامه ریزی دقیق در راستای نیل به وضعیت مطلوب تاکید کرد.

وی مداخلات همگانی (پیشگیرانه)، مداخلات گروه انتخابی(افراد در معرض آسیب) و مداخلات افراد معدود(آسیب دیدگان) را مراحل سه گانه در راستای پیشگیری و کنترل آسیبها عنوان کرد و ابراز داشت : با وجود تعدد آسیب های اجتماعی، روش های پیشگیری از آسیب ها به طور تقریبی مشترک می باشد و استفاده از آمارهای کلیه ارگان و عزم جدی آنها در زمینه ی مذکور می تواند مفید واقع شود.

کد خبر 36137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد