بوئین میاندشت| مهارت آموزی و اشتغال اولین گام در پیشگیری از بازگشت به اعتیاد

نشست مشترک قاسم براتی رئیس اداره بهزیستی، غلامرضا کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مهین مرادی رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان بوئین میاندشت جهت هماهنگی و ارائه جلسات آموزشی ویژه افراد بهبود یافته در اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، در این نشست که با محوریت برگزاری مهارت آموزی ویژه افراد بهبود یافته و خانواده ایشان تشکیل شد، در ابتدا قاسم براتی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش مهارت ها و اشتغال افراد بهبود یافته، گفت: اشتغال مهم ترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است و آموزش مهارت آموزی نقش به سزایی در توانمند سازی شغلی و اقتصادی این افراد ایفا می کند. 
وی افزود: درراستای حمایت و آگاهسازی روانی افراد بهبود یافته و خانواده ایشان برنامه های متعددی با تشکیل جلسات آموزشی و اعطای تسهیلات خود اشتغالی برای ایجاد اشتغال پایدار توسط اداره بهزیستی با همکاری مرکز ترک اعتیاد خانه سبز شهرستان صورت پذیرفته است.
در ادامه غلامرضا کریمی اذعان نمود: مرکز ترک اعتیاد با هدف کاهش معضل اعتیاد در شهرستان راه اندازی و طی این مدت تعداد زیادی از افراد بیمار با مراجعه به مرکز و ترک مصرف مواد مخدر و همچنین بازگشت به آغوش خانواده اعلام رضایت نموده اند. 
وی افزود: باید با تلاش و هماهنگی همه مجموعه ها با توجه به ظرفیت شهرستان، آموزش مهارت ها و اشتغال به افراد بهبود یافته صورت گیرد.
در پایان مرادی گفت: مرکز آموزش فنی حرفه ای با هدف ارتقای مهارت های شغلی ویژه افراد بهبود یافته و خانواده ایشان در رشته های کشاورزی شامل زنبور داری، کتیرا گیری، پرورش قارچ، برق و صنایع دستی کلاس های آموزشی برگزار می نماید. افراد می توانند به صورت آموزش مجازی و حضوری در این کلاس ها شرکت و در پایان با صدور گواهی نامه پایان دوره، از تسهیلات خود اشتغالی بهره مند شوند.


 

کد خبر 35992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد