توان مشارکتی خیران به کمک مرکز درمان زخم باز احسان بیاید

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد بهزیستی کشور به همراه مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر ماده ۱۶ احسان شهرستان ورامین که ویژه زخم باز است، دیدن کرد و از نزدیک پای صحبت مددجویان مقیم نشست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد بهزیستی کشور با بیان اینکه فعالیت در این حوزه، ارزش معنوی و وجدانی بسیار بالایی دارد و از مسائل مالی و اقتصادی مجزاست، بیان داشت: فعالیت در این زمینه بسیار سخت و البته ارزشمند است و نیازی به بازگو کردن ندارد زیرا ملموس و قابل مشاهده است.

فاطمه رضوان مدنی در ادامه از تلاش ریاست سازمان بهزیستی کشور در پیگیری امور مربوط به مراکز زخم باز  نیز سخن گفت و اذعان داشت: بارها دیده ام که ریاست سازمان شخصا پیگیر موارد مرتبط و سرانه درمان این مراکز هستند و تلاشی زیاد در این خصوص دارند.

رضوان مدنی با بیان راه حل و پیشنهادهایی برای اداره کردن بهتر و مطلوب تر مرکز احسان خاطرنشان کرد: از آنجاییکه که با انسان هایی طرفیم که در زندگی دچار اشتباه شده اند و در قبال آنها مسئولیت داریم که باید تلاش کنیم تا در شرایطی مطلوب، دوره حضور در این مرکز را بگذرانند.

وی افزود: باید با رایزنی و اهتمام جدی از ظرفیت و توان بالای خیران منطقه، اتحادیه های صنفی و صاحبان داروخانه ها برای تأمین هزینه های جاری، البسه و پوشاک و داروهای مورد نیاز استفاده بهینه کرد و با اصلاح نگاه مردم، زمینه ساز ارتقای مسائل اجتماعی شویم و باید تلاش کنیم توان مشارکتی خیران به کمک مرکز درمان احسان بیاید.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بازرسی و بازدید از این مجموعه ها کمک شایانی به خدمات دهی به مددجویان می کند، اظهار داشت: بازدید، جریانی تعاملی و دوسویه است که طرفین از آن انتفاع می برند و در سایه انجام صحیح آن، مشکلات و موانع مرتفع می شوند.

رضوان مدنی در پایان با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: باید با سرلوحه قرار دادن موازین بهداشتی، زمان حضور مددجویان در مرکز را به نحوی مطلوب مدیریت کرد تا افراد در زمان ترخیص، در شرایطی ایده آل به جامعه باز گردند.

گفتنی است؛ در این بازدید، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران و رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز حضور داشتند.

در حال حاضر سیصد و هفتاد مددجو در مرکز احسان ورامین تحت تدابیر اقامتی و درمانی بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 35979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد