سنجش بینایی بیش از ۳۷ هزار کودک زنجانی

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت : در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سال گذشته بیش از ۳۷ هزار کودک تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد۱۸ هزار و ۳۴۴ کودک ساکن در روستاهستند و ۱۱۷ کودک کمک هزینه ی خرید عینک و عمل جراحی دریافت نمودند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سکینه بیگلری با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم به لحاظ  همه گیری ویروس کرونا و نگرانی مردم از ابتلا کودکان به بیماری امکان پوشش صد در صدی جامعه هدف مقدور نشد ، اظهار کرد :  در سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا غربال کودکان شهری در ۱۴ پایگاه ثابت صورت گرفت و این درحالی است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون تماس فیزیکی، در مراکز غربال با دستگاه اقدام به ارایه خدمات کرده ایم .

وی افزود : در سال گذشته به دلیل به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و تماس اندک با فرد غربالگر طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه و بدون استفاده از E چارت انجام شد  .

بیگلری با بیان اینکه  هر کودک ۳ تا ۶ سال باید حداقل سه بار طی این دوران از نظر سلامت بینایی سنجش شود ، خاطر نشان کرد :  ممکن است کودک چهارساله‌ای که سال قبل از نظر بینایی سالم تشخیص داده شده در سال بعد به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود در حالی که غربالگری سال گذشته مشکلی نداشته است .

معاون پیشگیری یادآور شد : بچه‌های ۳، ۴ ساله نمی‌توانند اعلام کنند که در دیدن مشکل دارند ، چون همیشه همین طور دیده‌اند و غیر از این تجربه دیگری برای دیدن نداشته‌اند. در نتیجه عملاً تنها راه تشخیص این مشکل غربالگری و تشخیص به موقع است و چون بسیاری از این عوامل برای خانواده‌ها ناشناخته است، چشم همه کودکان باید حداقل سه بار قبل از دبستان در زمان‌های مختلف غربال شود.

کد خبر 35968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد