از ۲۵خیر کرمانی مشارکت کننده در طرح «پازل همدلی» تجلیل شد

به گزارش خبرنگار کنار صندل ؛ در راستای اجرای طرح «پازل همدلی» و ارسال نوشت افزار برای شصت هزار دانش آموز نیازمند و باز مانده از تحصیل تحت پوشش سازمان بهزیستی ، از خیران مشارکت کننده در این طرح قدردانی و تجلیل به عمل آمد در ابتدای این مراسم عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان


به گزارش خبرنگار کنار صندل ؛ در راستای اجرای طرح «پازل همدلی» و ارسال  نوشت افزار برای شصت هزار دانش آموز نیازمند و باز مانده از تحصیل تحت پوشش سازمان بهزیستی ، از خیران مشارکت کننده در این طرح قدردانی و تجلیل به عمل آمد
در ابتدای این مراسم عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای «طرح پازل همدلی » در راستای کمک به  شصت هزار دانش آموز جا مانده از تحصیل تحت پوشش بهزیستی ؛ از شروع پویش سراسری «سقف همدلی» در راستای تامین مسکن مددجویان بهزیستی خبرداد.
صادق زاده ضمن تشکر از همکاری خیران مشارکت کننده در این طرح از شهردار کرمان به واسطه مشارکت در این طرح تشکر کرد و افزود: مهندس عالم زاده  به غیر از اقدامات و وظایف خود در زمان مدیریت شهری  یکی از خیرین اجتماعی هستند  و خدمات ارزنده  ایشان به موضوعات اجتماعی و همکاری مجموعه شهرداری در امور خیر خواهانه ستودنی است.
وی همچنین از شهردار کرمان در راستای همراهی و تعاملات شهرداری با مجموعه های اجتماعی شهر کرمان چون سازمان بهزیستی استان کرمان تشکر کرد و افزود : هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از خیران و دست اندرکاران  طرح پازل همدلی در استان کرمان است
صادق زاده گفت: طرح پازل همدلی مصداق کوچکی از همراهی و همدلی یک جامعه در راستای توجه به آسیب ها و موضوعات اجتماعی می باشد
وی با تاکید بر اینکه جامعه تنها  به  کمکهایی از جنس مادی نیازمند نیست بلکه بیشتر به  همفکری و همدلی افراد جامعه نیاز دارد؛ اظهار داشت: جامعه ما بیش از هر دوره ای به همراهی ومشارکت  نیاز دارد و هر چند حرکتهای مومنامه در راستای کمک به نیازمندان می تواند کمی گره گشا باشد اما به عنوان کارشناس اجتماعی اعتقاد دارم افراد جامعه بیشتر به همدلی نیازمند هستند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: همدلی یعنی مشکلات وآسیب های اجتماعی گروههای مختلف  اجتماعی را درک کنیم زیرا  مشکلات بعضی از خانواده ها از باب فقدان سواد اجتماعی است.
وی  به مصداق تاثیر همدلی در اجتماعات گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند در گذشته مردم با مشکلات اقتصادی شدیدتری نسبت به امروز روبرو بوده اند؛ اما رفاه و آسایش بیشتری داشتند زیرا همدلی و همبستگی های اجتماعی در دوره های گذشته بیشتر بوده است.
صادق زاده  با تاکید بر اینکه درک خانواده ها از یکدیگر زمینه ساز و تامین کننده  بهداشت روانی آن جامعه است؛ ادامه داد: امروز با رشد آسیب های اجتماعی نو پدید مواجه هستیم که هیچ چیز  جز همدلی در رفع آن موثر نخواهد بود.
وی افزود: جامعه امروز نیازمند تفکر همدلی و گره گشایی از کار دیگران بوده و این توصیه ها به صورت مکرر در دین اسلام آورده شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: در شرایط جامعه  امروز از لحاظ آسیب های اجتماعی در وضعیت خوبی قرار نداریم بنابراین باید در جامعه همراه تر و منسجم تر عمل کرده  و در کنار یکدیگر باشیم.
شهردار کرمان نیز در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن ایام شعبانیه با بیان اینکه خیران در راه انجام دادن اقدامات خیر خواهانه به دنبال تشکر و قدردانی نیستند؛ از تمامی کسانی که در موضوعات اجتماعی دغدغه دارند؛ تشکر کرد و حوزه اجتماعی را از لحاظ موضوع  و  حیطه جغرافیایی بسیار گسترده  و متنوع  دانست.
سید مهران عالم زاده با اشاره به اینکه از لحاظ  گستره جغرافیای موضوعات اجتماعی در محله ، منطقه، شهر و کشور ابعاد و پیچیدگی های خاص خود را دارند؛ تصریح کرد: یک رکن موضوعات اجتماعی نهادهای حاکمیتی هستند که در این خصوص  اداره کل بهزیستی استان پیشتاز است و در حیطه وظایف خود ارتباط مستقیمی با موضوعات اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه در کنار بهزیستی دستگاهها و نهادهای دیگر با قراردادن معاونت اجتماعی در چارت سازمانی خود به نوعی در موضوعات اجتماعی دخیل هستند خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی وزارت کشور ، شهرداری ها  و کمیته امداد امام خمینی (ره) به نوعی به حوزه اجتماعی ورود پیدا کرده و به فراخور وظایف خود  اقداماتی انجام می دهند.
شهردار کرمان  سمن ها و  سازمان های مردم نهاد را بخش دیگری از این پروسه دانست و با بیان اینکه این نهاد ها با ساختاری مردمی و داوطلبانه،  به صورت خودجوش تکمیل کننده  پازل بزرگ مشارکت در موضوعات اجتماعی هستند؛ خاطرنشان کرد: این ظرفیت خوب در کشور باید تقویت شود.
وی با تاکید بر اینکه این نهادها با کارکردن در موضوعات مختلف اجتماعی بار اصلی این حوزه را به دوش می کشند بدون آنکه نامی از فعالیت های آنان به میان آورده شود؛ اظهارداشت: به طور قطع مهمترین رکن این نهادها مردم هستند که گاهی به صورت فردی یا در قالب تشکل های مردمی، به حوزه های اجتماعی ورود پیدا می کنند.
عالم زاده  در خصوص طرح پازل همدلی گفت: از نقاط قوت این طرح ایجاد زمینه مشارکت برای همه اقشار جامعه ، نهادهای  دولتی و سازمان های مردم نهاد است به طوری که  در کوتاه ترین  زمان ممکن  زمینه ایجاد رقابت برای  انجام کار خیر  را فراهم کرد.
وی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران طرح پازل همدلی از دکتر صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان به واسطه اجرای طرح پازل همدلی و رصد کردن دقیق  موضوعات مختلف اجتماعی قدردانی کرد.
شهردار کرمان  از برگزاری جلسات متعدد با سازمان های مردم نهاد در موضوعات مختلف خبر داد و با بیان اینکه ارتباط خوبی بین نهادهای مردمی  با سازمان بهزیستی برقرار شده است؛ تصریح کرد:  سازمان بهزیستی در بعضی از مواقع  فراتر از وظایف سازمانی خود عمل کرده که  این موضوع بسیار کم نظیر و شایسته تقدیر است.
وی ادامه داد:  شهرداری کرمان نیز با در اختیار داشتن مجموعه ای از ظرفیت ها در حد  امکانات و وظایف خود برای مشارکت در موضوعات اجتماعی آمادگی دارد .
عالم زاده  با بیان اینکه خیرین بزرگ در طرح های بزرگ تر مشارکت می کنند و تعدادی هم به صورت ناشناخته وارد عمل می شوند؛ طرح پازل همدلی را آبرو و اعتبار شهر کرمان و آن را بسیار مهم دانست و گفت: در این راه سعی کردیم قدم کوچکی  برداریم.
شایان ذکر است در راستای اجرای طرح سراسری  پازل همدلی و  قدردانی از خیران مشارکت کننده  دراین طرح ، از سوی بهزیستی استان کرمان از  ۲۵ نفر از خیرین شرکت کننده در این طرح تقدیر و از شهردار کرمان به نیز به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد

کد خبر 35951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد