در حال حاضر حداقل ۸۳۶ جوان بالای ۱۸ سال در مراکز شبه خانواده به سر می‌برند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، درباره چرایی ترخیص فرزندان بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی از مراکز، گفت: طبق ماده ۱ کنوانسیون حقوق کودک، افراد زیر ۱۸ سال کودک هستند اما در حال حاضر حداقل ۸۳۶ جوان با اینکه بالاتر از ۱۸ سال هستند در مراکز شبه خانواده به سر می‌برند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید بابایی» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، درباره چرایی ترخیص فرزندان بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی از مراکز، اظهار کرد: طبق قانون بحث نگهداری از کودکان، بی‌سرپرست و بدسرپرست به بهزیستی سپرده شده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کنوانسیون حقوق کودکان که ایران نیز جزء این کنوانسیون است، گفت: بر اساس تعریف کودک، طبق ماده ۱ کنوانسیون حقوق کودک، افراد زیر ۱۸ سال کودک هستند، مگر این که طبق قانون قابل اجرا در مورد کودک سن بلوغ کمتر تشخیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداقل ۸۳۶ جوان با اینکه بالاتر از ۱۸ سال هستند در مراکز شبه خانواده به سر می‌برند، افزود: اتفاقا ما در برابر خواست آنان که می‌خواهند زودتر وارد زندگی مستقل شوند مقاومت می‌کنیم تا مطمئن شویم مهارت شغلی و مهارت‌های زندگی را دارند یا خیر.

بابایی، اضافه کرد: علاوه بر حمایت‌هایی که سازمان می‌کند معمولا خیلی از موسسات نیز بچه‌ها را رها نمی‌کنند. در بسیاری از موسسات وقتی حضور پیدا می‌کنم شاهد این هستم که می‌گویند ما از ابتدای تاسیس چند فرزند و چند نوه داریم و منظور از نوه این است که حتی برای بچه هایشان خواستگاری رفته‌اند یا دختر خود را شوهر داده اند و حالا هم پیگیر وضعیت زندگی آنان هستند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: با تمام‌ این اوصاف امیدوارم با تصویب نهایی قانون جدید حمایت از فرزندان بالای ۱۸ سال برای هدایت به زندگی مستقل، این روند شاهد بهبود بیشتری نیز باشد.

کد خبر 35934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =