جلسه شورای معاونین بهزیستی استان مازندران برگزار شد

جلسه شورای معاونین بهزیستی استان مازندران با حضور دکترفرزاد گوهردهی، مدیر کل بهزیستی مازندران، دکترحسینی دبیر اتاق بازرگانی استان و اعضاء شورای معاونین در سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فرزاد گوهردهی در این جلسه بر پیگیری موضوعات مهم سازمان ازجمله استفاده از ظرفیت های برون سازمانی در جهت حل مشکلات وتوانمندسازی جامعه تاکید کرد و گفت : با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی وبخش خصوصی علاوه بر استفاده از ظرفیت های آن ها در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف ، می توان خدمات تخصصی سازمان را به جامعه معرفی وموضوعات پیشگیری از آسیب ها ومعلولیت ها را در اقصی نقاط جامعه شهری وروستایی پیگیری وعملیاتی کرد.
وی به استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی برای توانمندسازی جامعه هدف اشاره کرد و افزود : با همکاری اتاق بازرگانی می توان مهارت هایی را در حوزه کسب و کار، تجاری سازی، فروش و صادرات محصولات را به مددجویان تحت پوشش آموزش داد و از ظرفیت این بخش برای صادرات محصولات تولیدی گروه هدف بهزیستی استفاده کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران اصلی ترین مشکل مددجویان سازمان را فروش محصولات وعرضه آن به بازار دانست و ادامه داد : با فراهم کردن زمینه عرضه محصولات مددجویان بهزیستی توسط تجار و بازرگانان،  بخشی از مشکلات گروه هدف بهزیستی مرتفع می شود.
دکتر گوهردهی به بکارگیری نیروی انسانی جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: تجار وبازرگانان استان با بکارگیری جامعه هدف بهزیستی می توانند از مشوق هایی مانند: وام کارفرمایی وسهم بیمه کارفرمایی برخوردارشوند.
دکترحسینی دبیر اتاق بازرگانی استان نیز با اشاره به ظرفیتها وامکانات بالقوه این نهاد اقتصادی، گفت: اتاق بازرگانی یک بخش غیردولتی است که بخشی از نیازهای ضروری جامعه را با مشارکت و همکاری اعضا برطرف می کند.
وی به فعالیت اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی می تواند افراد توانمند و تولید کنندگان فرش، گلیم، صنایع دستی ، شیرینی جات وترشیجات را جهت دریافت مشاوره و آموزش های لازم در حوزه صادرات و بازرگانی را به اتاق بازرگانی معرفی کند.
دبیر اتاق بازرگانی مازندران همچنین برای فراهم کردن بستر لازم برای حضور مددجویان بهزیستی جهت عرضه محصولات خود اعلام آمادگی کرد.
اعضاء شورای معاونین نیز در ادامه این جلسه به دیدگاه ها وانتظارات سازمان برحسب نیازمندی جامعه هدف و ظرفیت های موجود برای ارتقا سطح کیفی زندگی وتوانمندی جامعه هدف پرداختند.
کد خبر 35926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد